Volvo: Клиентите трябва да поемат разходите за тарифи, а не ние

Автомобилните производители се изправят пред предизвикателства във връзка с новите тарифи
Автомобилният производител Volvo стои пред значителни предизвикателства поради навлизането на тарифи върху вносни автомобили в САЩ. Въпреки че компанията произвежда моделите S60 и EX90 в Щатите, останалата част от асортимента трябва да се внася от чужбина. Поради това нововъведените тарифи представляват сериозна заплаха за бизнес модела на компанията.
Президентът Доналд Тръмп вече е наложил 25-процентови тарифи върху вносни автомобили и заплаши да направи тази ставка 50% върху всички стоки, внасяни от Европейския съюз. Volvo решава да повиши цените, поемайки част от увеличените разходи, но по думите на изпълнителния директор Хакан Самуелсон, именно клиентите ще трябва да поемат повечето от тези разходи.
„Наложените тарифи биха могли да попречат на Volvo да продава новия EX30 в САЩ“, заяви Самуелсон пред Reuters.
Volvo не е единствената компания, която ще прехвърли част от разходите върху клиентите. Aston Martin и Subaru също обявиха увеличение на цените. General Motors прогнозира, че тарифите ще струват на компанията между 4 и 5 милиарда долара, но все още не е повишила цените.
Според Марк Темплин, Главен оперативен директор на Toyota Motor North America, тези тарифи ще доведат до покачване на цените, намалени продажби и по-скъпи ремонти. Промените в тарифната политика могат да задълбочат тези тенденции, ако не се намери решение скоро.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
