Водородното горене набира популярност
Volvo и MAN разработват водородни двигатели като алтернатива на дизела
Volvo и MAN, заедно с други големи производители на камиони, разработват водородни двигатели като нискоемисионна алтернатива на дизела. Този подход цели да използва съществуващите производствени линии, осигурявайки по-бърз и икономичен път към намаляване на емисиите.
Предизвикателства пред индустрията
Индустрията се сблъсква с предизвикателства при използването на електрически камиони с батерии, които са твърде тежки за дълги разстояния и изискват много време за зареждане. Водородните горивни клетки, макар и по-леки, изискват нови системи за превозните средства.
Планове за тестове и пробни изпитания
MAN планира да тества около 200 водородни камиона с европейски клиенти през следващата година, докато Volvo цели да започне клиентски изпитания през 2026 г. Водородните двигатели могат да бъдат интегрирани в съществуващите производствени процеси, запазвайки работни места и използвайки текущата инфраструктура.
Технологични и инфраструктурни предизвикателства
Тези двигатели все пак могат да произвеждат емисии, изискващи допълнителна филтрация. Нуждата от по-големи пресовани водородни резервоари също представлява предизвикателства за безопасността. Ограничената наличност на зелен водород е значителна пречка за пълния преход към нискоемисионни превозни средства.
Някои производители разглеждат възможността за използване на природен газ или биогаз като междинни решения, които по-късно могат да преминат към водород. Европейският съюз и Съединените щати финансират развитието на инфраструктура за зелен водород, но прогресът е бавен.
Въпреки тези предизвикателства, водородните двигатели предлагат незабавна стъпка към намаляване на емисиите, използвайки позната технология и съществуващи производствени възможности.