Великобритания преразглежда правилата за електрическите превозни средства
Може ли отложеното въвеждане да повлияе на индустрията?
Великобритания в момента има мандат, който изисква над 22 процента от всички нови леки автомобили, продавани от отделни производители, да бъдат "нулеви емисии" до края на годината. Въпреки че страната успява да постигне това в отделни месеци, изглежда, че това не е устойчиво, когато се разглежда в рамките на цялата година. Приемът на електрически превозни средства от потребителите е достигнал връхната си точка, а нацията започва да преразглежда подхода си към електромобилите.
Преразглеждане на целите за електрически превозни средства
Министърът на бизнеса и търговията Джонатан Рейнолдс изрази намерението си да свика среща с автомобилните производители и екологични групи, за да намерят решение, което да работи за всички, пренебрегвайки факта, че в крайна сметка потребителят трябва да реши какво се продава. Британското правителство преразглежда своите цели за електрически превозни средства след постоянна критика от своите граждани. Зоните с ултра-ниски емисии се разглеждат като авторитарни, като противници унищожават камерите за наблюдение, предназначени да санкционират нарушителите.
Влиянието върху пазара
Това се случва в момент, когато повечето традиционни автомобилни производители имат сериозни проблеми с правенето на електрическите превозни средства доходоносни. Сега наблюдаваме как работните места намаляват — Европа вече е изтърпяла постоянен спад на производствените работни места от 2018 г. насам. Новите продажби на автомобили също са на спад, като две трети от европейските страни отбелязват намаление с около десет процента в регистрациите тази година.
Проблеми в индустрията
"Тази индустрия се сблъсква с по-голям набор от предизвикателства днес, отколкото в който и да е друг момент през последните 50 години," заяви Рейнолдс на 26 ноември. "Новините от миналата седмица от Ford и тези, които получих от Stellantis, само потвърждават това, което вече знаехме за мащаба на тези предизвикателства."
Насърчаване на потребителите
Обществото на автомобилните производители и търговци (SMMT) изчислява, че Великобритания ще види около 4 милиарда британски лири в субсидии, които да насърчат хората да купуват електрически превозни средства, но твърдят, че това е недостатъчно и че правителството трябва да отпусне още повече пари.
"Фактът е, че ги произвеждаме, но те не идват в достатъчен брой, за да ги купят," каза Майк Хоус, главен изпълнителен директор на SMMT. "Не можем да стимулираме този пазар сами."