Върши ли наистина някаква работа системата старт-стоп?
Не се случва често някоя нова функция в автомобилите още при първата си поява да бъде масово отхвърлена от потребителите, а споровете относно нейната полза да продължават с години. При това тя не може да бъде деактивирана без намесата на шофьора, като това е само временно – до следващото стартиране на двигателя, когато отново оживява.
Както се досещате, говорим за системата „Старт-стоп“. Технологията за автоматично изключване и последващо рестартиране на двигателя с цел пестене на гориво, намаляване на вредните емисии и нивата на шум чрез намаляване на времето за работа при минимални обороти на празен ход.
„Мозъкът“ на автомобила включва „невронна връзка“, която може да изключи двигателя при забавяне или спиране на автомобила и да го запали след отпускане на педала на спирачката. Стартирането най-често се извършва с помощта на стартер или стартер-генератор, но са известни и решения, когато коляновият вал започне да се върти чрез подаване на искра в един от цилиндрите. За да се случи това, инжекторът впръсква бензин, а свещта запалва получената смес. Очевидно подобен метод не може да бъде приложен за дизелови двигатели.
Двигателят ще се изключи при спиране само ако са изпълнени редица условия. По-специално трябва да се...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg