известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

В Калифорния се срамуват да карат Tesla заради Илон Мъск

Екип MyVe
Екип MyVe
14:03 | 24.09.2024
Време за четене: 03:42 мин.
В Калифорния се срамуват да карат Tesla заради Илон Мъск

Трудности на Tesla в САЩ: Изправена пред спад в регистрациите и репутационна криза

В продължение на години, Tesla беше една от най-обичаните марки в САЩ, стояща редом до Apple като символ на американската иновативност и предприемачество. Напоследък обаче, компанията изпитва трудности на пазара и извън него.

Спад в регистрациите на Tesla в Санта Клара

Според данни на S&P Mobility, регистрациите на Tesla в Санта Клара, сърцето на Силициевата долина, са паднали с 22%. Причината не е липсата на интерес към електромобилите (EV). Напротив, конкурентите на марката отчитат общо 41% ръст.

Нарастващ интерес към други марки EV

Според Cox Automotive Data, в САЩ има 33% ръст на продажбите на EV през първите шест месеца на годината. Уловката е, че в това число не влизат колите на Tesla. Въпреки че Cybertruck е най-продаваният електрически пикап, другите ключови модели на марката – Model 3 и Model Y – са в застой и дори спад на места.

Имиджът на Tesla днес

Имиджът на Tesla днес е далеч от първоначалния, който я направи известна, отбелязва InsideEVs. Изданието обобщава коментарите на анализатори, които търсят отговор на въпроса какво се случи с Tesla.

„Няма съмнение, че поведението му повлия на бранда. Tesla беше EV лидер, най-иновативният бранд, представляван от визионер… Сега хората продават своите коли Tesla и ги е срам да ги карат, заради асоциацията с него“, казва Марио Натарелли, управляващ партньор на маркетинг и бранд агенцията MBLM.

Политическите позиции на Мъск и техните последствия

Жителите на Калифорния, според Натарелли, са засрамени от Мъск и поведението му през последните години. Милиардерът смени политическите си и някои от обществените си възгледи, като застана на страната на Доналд Тръмп, обяви се против „уокизма“ и срещу някои от LGTBQ инициативите.

Пазарният дял на Tesla

Tesla все още е EV лидер в Калифорния за първото полугодие на 2024 г., държейки 56% от пазара. Това обаче е значителен спад от 64% дял за първите шест месеца на 2023 г., показват данни на Cox Automotive. Делът на Tesla пада и в САЩ като цяло – от 59,3% до 49,7%.

Проучване на CivicScience

Отделно проучване на CivicScience също открива, че действията на Мъск са навредили на репутацията на Tesla. Мнозинството от анкетираните 1200 души казват, че позицията на даден бранд или неговите лидери по социални и политически теми е от значение за тях и е възможно да бойкотират компания заради действията на лидера ѝ.

„Политическата позиция на Мъск може да отчужди някои от новите купувачи във вече труден пазар, но тези, които са по-сериозни в желанието си да си купят конкретно Tesla, са по-малко притеснени“, казва проучването. Това може да се обясни с факта, че компанията вече си е създала както лоялна клиентска база, така и новите възгледи на Мъск ще привлекат други нови клиенти.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: