известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Уникалното Porsche 911 по дизайн на Лука Траци

Екип MyVe
Екип MyVe
11:39 | 20.08.2024
Време за четене: 03:30 мин.
Уникалното Porsche 911 по дизайн на Лука Траци

Лука Траци сбъдва мечтата си за Porsche 911 Speedster

Награждаваният италиански индустриален дизайнер Лука Траци, на 62 години, и някогашен асистент на легендарния архитект Алдо Роси, е ентусиаст на Porsche. Сега той сбъдна мечтата си за 911 Speedster чрез програмата за специални заявки. Уникатът е създаден изцяло по лични идеи на дизайнера.

Историята на Speedster

Вариантите Speedster са част от корпоративната история на Porsche от 1954 г. насам. Те съчетават удоволствие от шофирането на открито с особено подчертаната му динамичност. Характерни са скъсеното предно стъкло и задния капак. Този път отне повече от три години, докато уникалното произведение бе създадено за Лука Траци на базата на 911 Carrera Cabrio (тип 993), произведено през 1994 г.

Личната връзка на Траци с Speedster

„Като малко момче се влюбих до уши в чистия Porsche Speedster“, казва известният дизайнер и архитект. „За да мога да си позволя първото Porsche, Speedster 1600 Super от 1955 г., трябваше да работя много усилено. Оттогава успях да изживея страстта си или по-скоро манията си по спийдстър.“

Дизайн и спецификации

Линията на тялото на задния капак е напълно преработена от Лука Траци. Уникатът е боядисан в Otoyellow, специално разработен цвят за автомобила. 18-инчовите алуминиеви джанти в Turbo дизайн са боядисани в черно, като Fineline в жълто осигурява контраст. Интериорът е доминиран от черна кожа с жълти декоративни шевове. Облегалките за глава са украсени с бродирани надписи Speedster. Визуалният акцент в интериора са централните панели на седалките - те имат „кариран“ дизайн с жълти и черни карета и са шедьовър на майсторство, защото всяко каре е изкроено и ушито на ръка.

Технически характеристики

Двигателят, шасито, управлението и спирачната система идват от 911 Carrera RS (тип 993). Шестцилиндровият боксер с въздушно охлаждане бе най-мощният двигател на Porsche по това време - той произвежда 221 кВт/300 к.с. от работен обем от 3,8 литра.

Процесът на създаване

Процесът по пътя към най-високото ниво на производството по поръчка, единствено по рода си, има три важни етапа. Всичко започва с идеята на клиента. След това той се обръща към консултант за клиенти за специални заявки с посредничеството на неговия център на Porsche. Ако според първоначалната оценка на експертите на Porsche идеята е принципно осъществима, Porsche кани клиента на обсъждане на проекта. В сътрудничество с дизайнери и експерти в съответните области се създава спецификационен лист във фазата на концепцията. В крайна сметка клиентът решава дали иска да реализира проекта и Лука Траци не се е колебал дълго.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: