известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Уникалният роторен пикап Mazda REPU от 1974г.

Екип MyVe
Екип MyVe
22:54 | 29.08.2024
Време за четене: 02:50 мин.
Уникалният роторен пикап Mazda REPU от 1974г.

Революция в пикапите: Mazda представя роторен пикап през 1974 г.

Класическият пикап с бордова платформа, използван от американските фермери и занаятчии, претърпя революция през 1974 г., когато Mazda представи своя роторен пикап. Този японски пикап, специално разработен за американския пазар, предложи иновативни технически решения с двудисков роторен двигател, което значително подобри полезността и удоволствието от шофирането.

История на успеха на Mazda

Производителят от Хирошима започва възхода си преди почти 95 години с иновативни транспортери, придобили култов статус в Япония. Роторният пикап на Mazda от 1974 г. добави още един сензационен модел към гамата на компанията, привличайки внимание сред сърфистите и участниците в моторните спортове.

Пазарът в Северна Америка

Mazda се противопостави на големите американски пикапи с компактните си бордови камиони от B-серията. Новият роторен двигател на Mazda направи купетата и спортните автомобили с атрактивен дизайн особено желани. Американците приеха здравия, високооборотен Wankel двигател с ентусиазъм, като скоро всяка втора Mazda, продадена в САЩ, беше оборудвана с такъв двигател.

Роторен пикап в ерата на енергийната криза

Mazda разработи и пикап с ротационно-бутален двигател - единствения в света по това време. Пикапът Mazda Rotary, известен като "REPU", дебютира по време на първата глобална енергийна криза през 1973/74 г. Въпреки това, той бързо стана популярен сред сърфистите и общността на пикапите в САЩ.

Култов статус и състезателни успехи

Европейските и немските колекционери също откриха очарованието на този енергичен модел с двудисков ротационно-бутален двигател с мощност 135 к.с. Mazda произведе точно 14 336 REPU за Северна Америка през 1974 г. Много от тях бяха използвани като лайфстайл превозни средства на Западното крайбрежие. Въпреки това, Mazda спря производството през 1975 г., след като много REPU останаха непродадени. Изненадващи победи в състезания като 24-часовото рали SCCA Mojave през 1975 г. успяха временно да ускорят продажбите.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: