известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Учени от Германия анализират батерии на Tesla и BYD и разкриват „изненадващи резултати“

Екип MyVe
Екип MyVe
18:40 | 26.03.2025
Време за четене: 02:17 мин.
Учени от Германия анализират батерии на Tesla и BYD и разкриват „изненадващи резултати“

Проведено изследване от Университет RWTH д’Аахен разкрива детайли за батериите на Tesla и BYD

Учени от Университет RWTH д’Аахен, Германия, са анализирали батерии на Tesla и BYD, като са разкрили „изненадващи резултати“ с интересни и досега неизвестни данни.

Данните за батериите на съвременните електрически превозни средства са ограничени. Според ръководителя на проекта, Ахим Кампкер, Tesla и BYD не са разкрили много детайли за структурата и свойствата на своите батерии.

Сравнение между BYD и Tesla

Изследването, публикувано на 6 март в Cell Reports Physical Science, показва, че клетките на Tesla наблягат на „висока енергийна плътност“. При Blade батериите на BYD се акцентира върху „обемната ефективност“ и „използване на по-ефективни материали“. Изследователите сочат, че батерията на BYD е „по-ефективна“ с по-проста топлинна управляемост.

Конструктивни детайли и свойства на батериите

Изследователите анализират механичната конструкция, размерите и електрическите и топлинните свойства на клетките, както и състава на електродите. Изследването обхваща и разходите за материалите и процесите на сглобяване. Батерията на Tesla е от Model Y 2022, а тази на BYD е закупена от китайски търговец.

Проф. Хайнер Хаймес от PEM обяснява, че е било изненадващо отсъствието на силиций в анодите на двете батерии. Силицият е важен материал за увеличаване на енергийната плътност. Изследването разкрива и, че фините електродни листове са сглобявани чрез лазерно заваряване, което е нетипично за пазара.

Плътност и разходи на енергия

При енергийната плътност, конкретните данни са: 160 Wh/kg и 355,26 Wh/l за LFP клетката на BYD и 241,01 Wh/kg и 643,3 Wh/l за клетката 4680 на Tesla (NMC811). Разходите са 25 евро/kWh за BYD срещу 36 евро/kWh за Tesla.

Разликата в цената се дължи основно на „разликите в използвания материал за изработката на катод“, според изследователите.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: