Учени от Германия анализират батерии на Tesla и BYD и разкриват „изненадващи резултати“

Проведено изследване от Университет RWTH д’Аахен разкрива детайли за батериите на Tesla и BYD
Учени от Университет RWTH д’Аахен, Германия, са анализирали батерии на Tesla и BYD, като са разкрили „изненадващи резултати“ с интересни и досега неизвестни данни.
Данните за батериите на съвременните електрически превозни средства са ограничени. Според ръководителя на проекта, Ахим Кампкер, Tesla и BYD не са разкрили много детайли за структурата и свойствата на своите батерии.
Сравнение между BYD и Tesla
Изследването, публикувано на 6 март в Cell Reports Physical Science, показва, че клетките на Tesla наблягат на „висока енергийна плътност“. При Blade батериите на BYD се акцентира върху „обемната ефективност“ и „използване на по-ефективни материали“. Изследователите сочат, че батерията на BYD е „по-ефективна“ с по-проста топлинна управляемост.
Конструктивни детайли и свойства на батериите
Изследователите анализират механичната конструкция, размерите и електрическите и топлинните свойства на клетките, както и състава на електродите. Изследването обхваща и разходите за материалите и процесите на сглобяване. Батерията на Tesla е от Model Y 2022, а тази на BYD е закупена от китайски търговец.
Проф. Хайнер Хаймес от PEM обяснява, че е било изненадващо отсъствието на силиций в анодите на двете батерии. Силицият е важен материал за увеличаване на енергийната плътност. Изследването разкрива и, че фините електродни листове са сглобявани чрез лазерно заваряване, което е нетипично за пазара.
Плътност и разходи на енергия
При енергийната плътност, конкретните данни са: 160 Wh/kg и 355,26 Wh/l за LFP клетката на BYD и 241,01 Wh/kg и 643,3 Wh/l за клетката 4680 на Tesla (NMC811). Разходите са 25 евро/kWh за BYD срещу 36 евро/kWh за Tesla.
Разликата в цената се дължи основно на „разликите в използвания материал за изработката на катод“, според изследователите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
