известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Тръмп иска пикапите на Детройт по най-тесните улици на Европа

Екип MyVe
Екип MyVe
00:00 | 19.08.2025
Време за четене: 03:00 мин.
Тръмп иска пикапите на Детройт по най-тесните улици на Европа

Културните предпочитания и инфраструктурата, а не митата, спират големите американски автомобили в Япония и Европа

Американските пикапи и SUV модели остават екзотика извън САЩ. Япония и Европа избират по-малки, икономични автомобили, а пазарният дял на Detroit’s Big Three там е нищожен. Дори евентуално по-ниски мита няма да променят тази картина, показват данните.

Япония залага на компактни и икономични коли

Продажбите в Япония миналата година достигнаха 3,7 милиона автомобила. Делът на американските марки бе символичен: 570 Chevrolet, 420 Cadillac и 120 Dodge. Ford не е регистрирал продажба почти десет години.

„Взимат нашите коли. Красивият Ford F-150 се продава страхотно. Сигурен съм, че ще успеем и там.“ — Доналд Тръмп, пред CNBC.

Президентът обяви план да намали митото за Япония от 27,5% на 15%. Въпреки това тесните улици, малките паркинги и скъпото гориво остават непреодолими пречки. Само 1 110 американски коли са продадени в Япония при 3,7 милиона общо. Числата подчертават културната и инфраструктурна пропаст.

Европа среща същите трудности

В Европа проблемът е идентичен. Продажбите на Ford на континента паднаха от 1,26 милиона през 2005 г. до 426 000 през 2024 г.

„Ние не купуваме Ford F-150. Пътищата ни не са за такива размери, а клиентите не ги искат.“ — Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin.

Малките изключения

Jeep е най-популярната американска в Япония вече десетилетие. Тайната ѝ е дясна дирекция и по-компактни модели. Нишови дилъри все пак обслужват ентусиасти, търсещи класически и модерни американски автомобили.

„Американските автомобили са създадени за широки пътища и магистрали, така че по тесните японски улици се управляват трудно.“ — Юмихито Ясуе, президент на Johnan Jeep Petit в Токио.

Инфраструктурата и културата са истинската бариера

Ширината на пътя, размерът на паркоместата и цената на горивата оформят избора на потребителите. Митата са второстепенни. Дори с намалени тарифи логистичните и ежедневни затруднения остават.

Дали сделките на Тръмп ще променят пазарите? Наблюдателите са скептични. За да спечелят клиенти в Япония и Европа, американските компании може да се наложи отново да произвеждат по-малки, по-ефективни модели, пригодени за местните условия.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: