Тръмп иска пикапите на Детройт по най-тесните улици на Европа

Културните предпочитания и инфраструктурата, а не митата, спират големите американски автомобили в Япония и Европа
Американските пикапи и SUV модели остават екзотика извън САЩ. Япония и Европа избират по-малки, икономични автомобили, а пазарният дял на Detroit’s Big Three там е нищожен. Дори евентуално по-ниски мита няма да променят тази картина, показват данните.
Япония залага на компактни и икономични коли
Продажбите в Япония миналата година достигнаха 3,7 милиона автомобила. Делът на американските марки бе символичен: 570 Chevrolet, 420 Cadillac и 120 Dodge. Ford не е регистрирал продажба почти десет години.
„Взимат нашите коли. Красивият Ford F-150 се продава страхотно. Сигурен съм, че ще успеем и там.“ — Доналд Тръмп, пред CNBC.
Президентът обяви план да намали митото за Япония от 27,5% на 15%. Въпреки това тесните улици, малките паркинги и скъпото гориво остават непреодолими пречки. Само 1 110 американски коли са продадени в Япония при 3,7 милиона общо. Числата подчертават културната и инфраструктурна пропаст.
Европа среща същите трудности
В Европа проблемът е идентичен. Продажбите на Ford на континента паднаха от 1,26 милиона през 2005 г. до 426 000 през 2024 г.
„Ние не купуваме Ford F-150. Пътищата ни не са за такива размери, а клиентите не ги искат.“ — Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin.
Малките изключения
Jeep е най-популярната американска в Япония вече десетилетие. Тайната ѝ е дясна дирекция и по-компактни модели. Нишови дилъри все пак обслужват ентусиасти, търсещи класически и модерни американски автомобили.
„Американските автомобили са създадени за широки пътища и магистрали, така че по тесните японски улици се управляват трудно.“ — Юмихито Ясуе, президент на Johnan Jeep Petit в Токио.
Инфраструктурата и културата са истинската бариера
Ширината на пътя, размерът на паркоместата и цената на горивата оформят избора на потребителите. Митата са второстепенни. Дори с намалени тарифи логистичните и ежедневни затруднения остават.
Дали сделките на Тръмп ще променят пазарите? Наблюдателите са скептични. За да спечелят клиенти в Япония и Европа, американските компании може да се наложи отново да произвеждат по-малки, по-ефективни модели, пригодени за местните условия.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
