Toyota забавя дебюта на новите си електрически модели
Отложена дата на представяне
Рандевуто на Toyota с новото поколение електрически автомобили е отложено. Първоначалната дата на „срещата“ беше насрочена за 2026 г., когато трябваше да започне производството на LF-ZC, седанът на Lexus, представен като концепция на Japan Mobility Show през 2023 г. Според местния телевизионен оператор NHK, последван от публикация в Electrive, компанията би предпочела да отдели повече време за „включване на някои технологии“, преди да премине към масово производство на автомобила. Сега се говори за първата половина на 2027 г.
Обща тенденция за отлагане
Отлагането е част от общата тенденция различни производители да бавят своите планове за електрификация. Toyota дори намали целта си да продава 1,5 милиона електрически коли до 2026 г. до 1 милион. При липсата на нови данни, обаче, знаем, че LF-ZC ще отстъпи място на автомобили с нови батерии, платформи и производствени техники.
Модулна структура и gigacasting
Групата се стреми към адаптивна и лесно надграждаща се модулна структура за множество модели. Следователно каросерията ще бъде разделена на три части (предна, средна и задна), като батерията ще бъде разположена в центъра. Това ще позволи на другите две секции да останат непроменени, дори ако батериите бъдат модифицирани. Toyota вижда известен потенциал в gigacasting — щамповането на големи части от каросерията, процес, въведен от Tesla с помощта на италианската компания Idra.
Обещанията на LF-ZC
Връщайки се към LF-ZC, седанът обещава пробег от 1000 км, пълно презареждане за само 20 минути и коефициент на съпротивление под 0,2. Размерите на концепцията са 4,75 x 1,88 x 1,39 метра, с междуосие от 2,89 метра.