известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Toyota води класацията на автомобилните производители

Екип MyVe
Екип MyVe
13:39 | 01.08.2024
Време за четене: 03:10 мин.
Toyota води класацията на автомобилните производители

Продажбите на Toyota Motor Corp. през първата половина на годината

През първата половина на годината Toyota Motor Corp. е продала 5.16 милиона автомобила по целия свят. За пета поредна година японският производител заема лидерска позиция в индустрията, изпреварвайки германския концерн Volkswagen AG.

Глобални продажби и резултати

През първата половина на годината Toyota и Lexus са продали общо 4.89 милиона автомобила по света, докато Daihatsu и Hino са продали съответно 210 910 и 59 273 автомобила. На свой ред Volkswagen е продал 4.35 милиона автомобила за същия период, което е с 0.2 милиона по-малко от 2023 година.

Влияние на глобалните предизвикателства

Toyota изчисли, че в периода от януари до юни глобалните продажби, включително нейните подразделения Daihatsu Motor Co. и дъщерното дружество за камиони Hino Motors Ltd., спадат с 4.7 процента спрямо година по-рано поради спиране на производството, причинено от поредица от скандали с качеството и слаби продажби в Китай. Глобалното производство на Toyota Group е спаднало с 9.8% до 5.07 милиона автомобила през първите шест месеца, съобщи автомобилният производител.

Вътрешни и външни продажби

Вътрешните продажби на Toyota паднаха с 32% до 823 595 автомобила, тъй като Daihatsu временно спря производството, след като беше открито, че данните от тестовете за безопасност са били фалшифицирани. В началото на май компанията поднови работата във всичките си монтажни предприятия.

Toyota затвори и някои от японските си фабрики, което се отрази на цифрите. В допълнение, неотдавнашното изтегляне на популярния хибрид Prius също се отрази на продажбите. Но на външните пазари продажбите на Toyota са нараснали с 3.1% до рекордните 4.34 милиона автомобила благодарение на стабилното търсене в Северна Америка и Европа.

Северна Америка и Европа

По-специално в Северна Америка продажбите на марките Toyota и Lexus са се увеличили с 14.6%. В Европа продажбите се увеличиха с 10.2%, което е подпомогнато от силното търсене на хибридни версии на Corolla и RAV4. В Китай продажбите са паднали с 10.8% поради ожесточената ценова конкуренция от местните производители на автомобили, които разширяват гамата от достъпни електрически превозни средства.

Планове за бъдещето

Тази година групата Toyota планира да продаде 10.95 милиона коли, което е с 1.3% по-малко от година по-рано. През май компанията обяви, че тази финансова година ще концентрира усилията си не върху продажбите, а върху решаването на вътрешни проблеми, включително скандалите с качеството.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: