Toyota представя прототип с до 90% по-ниски CO2 емисии

Нов поглед към декарбонизацията
Toyota показа в Бразилия нова версия на Prius PHEV. Моделът съчетава plug-in хибридна система с flex-fuel двигател. При заредена батерия и работа на етанол колата може да намали CO2 емисиите до 90 %.
Концепцията разчита на три енергии: бензин, етанол и електричество. Toyota вижда биоетанола като бързо и достъпно решение за пазари с развита инфраструктура за възобновяеми горива.
Как работи тройното задвижване
Двигателят е 2,0-литров четирицилиндров агрегат. Той работи както на бензин, така и на етанол. Системата включва електромотор и литиево-йонна батерия. Общата мощност е 220 к.с. (164 kW / 223 PS) при бензин. Промените за етанол са минимални, отбелязват инженерите.
Прототипът изглежда почти като стандартния Prius PHEV. Единствената визуална следа са малки стикери по вратите, които показват тройното задвижване.
Пазарен контекст в Бразилия
Бразилската гама на марката вече предлага Corolla и Corolla Cross с хибриден flex-fuel. Сега за първи път технологията се комбинира с plug-in батерия. Автомобилът бе изложен на панаира Fenasucro & Agrocana в Сертаозиньо. До него стояха flex-fuel версии на Hilux, Fortuner (SW4) и Corolla Cross.
Инвестиции и бъдещи модели
Компанията е обявила инвестиция от R$ 11,5 млрд. (≈US$ 2,1 млрд.) до 2030 г. в Бразилия. Част от средствата ще финансират два локални flex-fuel хибрида. Първият е Yaris Cross, планиран за октомври 2025 г. Не е ясно дали Prius PHEV flex-fuel ще стигне до серийно производство или ще бъде приложен в бъдещи модели като следващия RAV4 PHEV.
Какво следва
Toyota ще наблюдава реакцията на пазара и регулациите за възобновяеми горива. Ако интересът е силен, технологията може да се разшири глобално.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
