известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Toyota пише нова глава в историята на водородните автомобили

Екип MyVe
Екип MyVe
22:51 | 12.09.2024
Време за четене: 02:45 мин.
Toyota пише нова глава в историята на водородните автомобили

Toyota с нова стратегия за водородното гориво

Toyota смята, че може да напише нова история на водорода като гориво за автомобили и да го направи по-популярен и достъпен. Компанията не само не планира да се откаже от проектите си в тази сфера, но иска да ги развие и разшири.

Възможности за екологично подобрение

Водородното задвижване е критикувано, че не е достатъчно екологично в сравнение с електрическото. Главната причина е начинът му на добиване, който в момента не е достатъчно „зелен“. Компанията обаче вижда потенциал и начини това да се промени и е разработила стратегия с няколко посоки, казва Тиболт Пакет, ръководител на водородните проекти на Toyota в Европа.

Стратегия за тежкотоварния транспорт

„За тежкотоварния транспорт, ще ни трябват други решения освен батериите и водородът може да е правилното. Трябва да разработим инфраструктурата и едновременно с това – продукта, което вече се случва“, коментира Пакет.

Той споделя, че компанията се е поучила от грешките и неправилното балансиране на търсенето и наличностите. „Мисля, че вече можем да напишем нова история“, казва Пакет.

Възможности за разширение

„Тежката индустрия ще създаде голям обем за водорода, което ще е от полза за прилагането му и в други сфери, включително комерсиални и лични автомобили. Компаниите, които разработват водород, не правят разлика между индустриален водород и водород за транспорта. Така че водород ще има, убедени сме“, допълва Пакет.

Подкрепа от ЕС

ЕС също иска да развие това гориво. Съюзът прогнозира, че водородът ще е между 13-20% от енергийния микс на района до 2050 г. Има и цел за 40 GW годишно производство на „зелен“ водород до 2030 г.

Освен това е поставил цел да има водородни станции за зареждане във всички градове и по една на всеки 200 км по протежението на главните междуградски трасета. Първоначалният фокус на тази инфраструктура ще е за камиони, но може да бъде и основата на мрежата и за леки автомобили.

Проблеми с наличността

Главният проблем в Европа ще бъде наличността на водород. Пакет казва, че в региона „винаги ще трябва да се внася водород, но има други места, където може в изобилие да се генерира възобновяем водород и лесно да се транспортира до местата, които нямат“.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: