Toyota пише нова глава в историята на водородните автомобили
Toyota с нова стратегия за водородното гориво
Toyota смята, че може да напише нова история на водорода като гориво за автомобили и да го направи по-популярен и достъпен. Компанията не само не планира да се откаже от проектите си в тази сфера, но иска да ги развие и разшири.
Възможности за екологично подобрение
Водородното задвижване е критикувано, че не е достатъчно екологично в сравнение с електрическото. Главната причина е начинът му на добиване, който в момента не е достатъчно „зелен“. Компанията обаче вижда потенциал и начини това да се промени и е разработила стратегия с няколко посоки, казва Тиболт Пакет, ръководител на водородните проекти на Toyota в Европа.
Стратегия за тежкотоварния транспорт
„За тежкотоварния транспорт, ще ни трябват други решения освен батериите и водородът може да е правилното. Трябва да разработим инфраструктурата и едновременно с това – продукта, което вече се случва“, коментира Пакет.
Той споделя, че компанията се е поучила от грешките и неправилното балансиране на търсенето и наличностите. „Мисля, че вече можем да напишем нова история“, казва Пакет.
Възможности за разширение
„Тежката индустрия ще създаде голям обем за водорода, което ще е от полза за прилагането му и в други сфери, включително комерсиални и лични автомобили. Компаниите, които разработват водород, не правят разлика между индустриален водород и водород за транспорта. Така че водород ще има, убедени сме“, допълва Пакет.
Подкрепа от ЕС
ЕС също иска да развие това гориво. Съюзът прогнозира, че водородът ще е между 13-20% от енергийния микс на района до 2050 г. Има и цел за 40 GW годишно производство на „зелен“ водород до 2030 г.
Освен това е поставил цел да има водородни станции за зареждане във всички градове и по една на всеки 200 км по протежението на главните междуградски трасета. Първоначалният фокус на тази инфраструктура ще е за камиони, но може да бъде и основата на мрежата и за леки автомобили.
Проблеми с наличността
Главният проблем в Европа ще бъде наличността на водород. Пакет казва, че в региона „винаги ще трябва да се внася водород, но има други места, където може в изобилие да се генерира възобновяем водород и лесно да се транспортира до местата, които нямат“.