Това са победителите в рали Дакар 2022!
Ал Атия донесе втора титла за Toyota, Съндърленд с историческа победа за GasGas
Ясни са победителите в рали Дакар 2022! Издание номер 44 на пустинния маратон и трето на територията на Саудитска Арабия приключи днес със 164-километров етап от Биша до Джеда, след като участниците трябваше да преодолеят още 11 състезателни отсечки с обща дължина на маршрута от 8400 километра, от които - над 4100 срещу хронометъра.
Насер Ал Атия взе четвъртата си титла при автомобилите и втора зад волана на Toyota Hilux. Катарецът бе безупречен, като оглави класирането още в първия етап на надпреварата и не мръдна от там всичките 12 състезателни дни, въпреки че имаше само две етапни победи. Тази стратегия силно напомня за използваната и от най-титулувания победител от маратона - Стефан Петерханзел и показва, че Насер вече е доста зрял по стандартите на рали-рейд надпреварите.
Доста по-зряло каране показа и Себастиан Льоб. Ветеранът от Световния рали шампионат кара много бързо през цялото време, но технически проблеми и навигационни несполуки го отпратиха на солидна времева дистанция от шампиона. Французинът записа две етапни победи и почти всеки ден бе в топ 3 на отсечките, но натрупания пасив през първата седмица на ралито така и не успя да бъде стопен. В крайна сметка "сребро" за Льоб и BRX и 27:46 мин. изоставане спрямо Ал Атия.
Заслужено трето място в рали Дакар 2022 за Язид Ал Раджи. Саудитският пилот на Toyota се е зарекъл, че рано или късно ще спечели надпреварата, още повече, че се провежда на територията на родината му, но ще трябва да изчака още малко. Ал Раджи имаше доста пикове и падове и през двете части на маратона, което в крайна сметка му донесе изоставане с над един час от водача.
Определено Audi не успя да постигне триумф в първото си участие на рали Дакар. Което е и абсолютна закономерност в историята на състезанието - няма заводски отбор в по-новата история на маратона, който да спечелил с дебюта си. Това бе някога, когато Peugeot и Citroen се състезаваха предимно срещу аматьорски отбори. В крайна сметка, обаче, германският тим показа, че електрическото задвижване има сериозно бъдеще в "Дакар", като предоставя солидна динамика. И това е доказано от общо 5-те етапни победи, които записаха пилотите на марката в рали Дакар 2022.
Имам всички основания да вярвам, че догодина Audi ще са доста по-подготвени и ще изчистят слабите компоненти на болидите си (най-вече сложното окачване, което отнесе доста подигравки). И тогава може би ще видим 15-тата титла от маратона на Стефан Петерханзел или четвъртата на Карлос Сайнц. Но адмирации тимът заслужава и за това, че вкара две машини в топ 10 тази година, въпреки несполуките си.
Топ 10 при автомобилите след финала на рали Дакар:
1. Насер Ал Атия - Матьо Бомел, Toyota Hilux, 38:33:03 ч.
2. Себастиан Льоб - Фабиен Люркен, BRX Hunter, +27: 46 мин.
3. Язид Ал Раджи - Майкъл Ор, Toyota Hilux, +1:01:13 ч.
4. Орландо Теранова - Даниел Карерас, BRX Hunter, + 1:27:23 ч.
5. Жиниел Де Вилиерс - Денис Мърфи, Toyota Hilux, +1:41:48 ч.
6. Якуб Пржигонски - Тимо Готшалк, Mini JCW Buggy, +1:53:06 ч.
7. Матьо Серадори - Лоак Минодие, Century CR6, +2:32:05 ч.
8. Матиас Екстрьом - Емил Бергквист, Audi RS Q e-tron, +2:42:11 ч.
9. Карлос Сайнц - Лукас Круз, Audi RS Q e-tron, +3:39:21 ч.
10. Микаел Писано - Макс Делфино, Optimus MD, +3:41:00 ч.
При мотоциклетите, Сам Съндърленд донесе историческа първа победа на марката GasGas в състезанието. Можем донякъде да твърдим, че тя е и поредна за концерна KTM, тъй като в техническата документация на машината на британеца тя е записана като KTM 450 Rally Replica. Но извън тези щекотливи закачки, надпреварата при двуколесните определено бе най-динамична и непредвидима до самия финал.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://auto.offnews.bg/