Топ 5 начина, по които шофьорите неусетно разрушават окачването на колата си
![Топ 5 начина, по които шофьорите неусетно разрушават окачването на колата си Топ 5 начина, по които шофьорите неусетно разрушават окачването на колата си](https://myve.bg/f/news/b/46/8b59caeae5d3634f8bf2f486567b2c91.jpeg)
Ходовата част на автомобила неизбежно се износва дори при внимателно шофиране. Основните компоненти на окачването, като амортисьори, пружини, носачи, шарнири, стабилизиращи щанги, кормилни щанги и кормилна рейка, са подложени на различни натоварвания и износване.
Амортисьорите са особено уязвими на изпускане на масло или газ, често поради повреда на уплътненията. Това води до характерни удари и маслени петна в областта на монтирането и гумените уплътнения.
Пружините могат да се спукат поради изчерпване на експлоатационния им живот, екстремни натоварвания или грешки при монтажа. Дефектната пружина се разпознава по изкривената позиция на автомобила, промените в просвета и ъглите на сходимост на колелата.
Разбитите пътища са основната причина за счупване на носачите. При преминаване през дупка с натиснати спирачки, носачите страдат най-много. За да намалите напрежението върху окачването, отпуснете спирачките малко преди препятствието.
Разбит път и студено време водят до проблеми с шарнирите, които се проявяват със скърцане и тропане. Стабилизиращите щанги реагират най-силно на странични натоварвания. Най-честата повреда е разкъсването на шарнира, причинено от игнориране на неравностите на пътя.
Механизмът на кормилното управление се поврежда от шофиране по неравни пътища, удари в бордюри, тежки офроуд условия, паркиране с обърнати колела през зимата и резки завъртания на волана при студено време.
Агресивното шофиране и пренебрегване на неравностите на пътя водят до бързо износване на ходовата част. Например, преминаването през "легнали" полицаи с висока скорост или с натиснати спирачки увеличава натоварването върху всички елементи на окачването, особено върху гумените "консумативи" и гумите.
Претоварването на автомобила също уврежда окачването. Средната товароносимост рядко надвишава 500 кг. Претоварването води до компресиране на пружините и амортисьорите, което увеличава ударните натоварвания върху купето и всички елементи на окачването.
Редовните технически прегледи и ремонти на окачването са от съществено значение за безопасността на автомобила. Износените амортисьори намаляват сцеплението на колелата с пътя, което може да доведе до загуба на контрол. Повредените пружини и лагери също могат да причинят неадекватни реакции на автомобила, увеличавайки риска от инциденти.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
![Myve google news](/box2/img/gnews_follow.webp)