известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Топ 5 начина, по които шофьорите неусетно разрушават окачването на колата си

Екип MyVe
Екип MyVe
14:26 | 29.06.2024
Време за четене: 02:55 мин.
Топ 5 начина, по които шофьорите неусетно разрушават окачването на колата си

Ходовата част на автомобила неизбежно се износва дори при внимателно шофиране. Основните компоненти на окачването, като амортисьори, пружини, носачи, шарнири, стабилизиращи щанги, кормилни щанги и кормилна рейка, са подложени на различни натоварвания и износване.

Амортисьорите са особено уязвими на изпускане на масло или газ, често поради повреда на уплътненията. Това води до характерни удари и маслени петна в областта на монтирането и гумените уплътнения.

Пружините могат да се спукат поради изчерпване на експлоатационния им живот, екстремни натоварвания или грешки при монтажа. Дефектната пружина се разпознава по изкривената позиция на автомобила, промените в просвета и ъглите на сходимост на колелата.

Разбитите пътища са основната причина за счупване на носачите. При преминаване през дупка с натиснати спирачки, носачите страдат най-много. За да намалите напрежението върху окачването, отпуснете спирачките малко преди препятствието.

Разбит път и студено време водят до проблеми с шарнирите, които се проявяват със скърцане и тропане. Стабилизиращите щанги реагират най-силно на странични натоварвания. Най-честата повреда е разкъсването на шарнира, причинено от игнориране на неравностите на пътя.

Механизмът на кормилното управление се поврежда от шофиране по неравни пътища, удари в бордюри, тежки офроуд условия, паркиране с обърнати колела през зимата и резки завъртания на волана при студено време.

Агресивното шофиране и пренебрегване на неравностите на пътя водят до бързо износване на ходовата част. Например, преминаването през "легнали" полицаи с висока скорост или с натиснати спирачки увеличава натоварването върху всички елементи на окачването, особено върху гумените "консумативи" и гумите.

Претоварването на автомобила също уврежда окачването. Средната товароносимост рядко надвишава 500 кг. Претоварването води до компресиране на пружините и амортисьорите, което увеличава ударните натоварвания върху купето и всички елементи на окачването.

Редовните технически прегледи и ремонти на окачването са от съществено значение за безопасността на автомобила. Износените амортисьори намаляват сцеплението на колелата с пътя, което може да доведе до загуба на контрол. Повредените пружини и лагери също могат да причинят неадекватни реакции на автомобила, увеличавайки риска от инциденти.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: