Топ 5 електрически SUV модели с най-бърза загуба на стойност
Амортизация на електрически SUV: петте най-бързо обезценяващи се модели
Амортизацията е нещо, за което повечето купувачи на нови автомобили не мислят, но винаги си струва да се вземе предвид при решението за покупка. В края на краищата никой не иска да купи кола, която няма да струва почти нищо, докато дойде време да я продаде.
Британското издание WhatCar? класира петте електрически SUV, които губят най-бързо и най-много от стойността си след 3 години и 36 000 мили (57 000 км).
1. DS 3 E-Tense
Цена нов: 38 365 лири; цена при продажба след три години/36 000 мили: 9700 лири; обезценяване: 28 665 лири; запазена стойност: 25,3%
DS се позиционира като премиум марка, което означава, че ще платите повече за DS 3 E-Tense, отколкото бихте платили за някои конкурентни електрически SUV, включително Hyundai Kona Electric или Kia Niro EV. Има прилично пространство в предната част на DS, но Niro EV го превъзхожда по отношение на пространството отзад – плюс това може да получите повече в багажника на Kia, отколкото в DS.
2. Citroën ë-C4
Цена нов: 31 960 лири; цена при продажба след три години/36 000 мили: 8825 лири; обезценяване: 23 135 лири; запазена стойност: 27,6%
Изданието разглежда версията на Citroën ë-C4 с батерия 50 kWh, която осигурява пробег между зарежданията от близо 420 км. Това е доста добре, но не и най-добрият параметър. Освен това спринтира до 100 км/ч за 9,2 сек – по-бавно от повечето си конкуренти, макар тази версия да е с електромотор с мощност 154 к.с. Ако обаче комфортът е вашият основен приоритет, тогава e-C4 си струва да бъде във вашето полезрение, защото няма равен по мекота на возията сред конкурентите. Интериорът също е сред много силните черти на модела по отношение на качеството.
3. Opel Mokka Electric
Цена нов: 39 735 лири; цена при продажба след три години/36 000 мили: 11 250 лири; обезценяване: 28 485 лири; запазена стойност: 28,3%
Британците смятат, че Mokka Electric е скъп избор сред електрическите SUV (54 kWh), но поне базовата версия на оборудване GS идва с повечето от системите, които клиентите вероятно биха искали, включително адаптивен круиз контрол, безключов старт и отопление предни седалки. Пробегът с едно зареждане на Mokka Electric е до 330 км, освен това електрическият мотор на Mokka Electric е със 134 к.с., което не гарантира мигновеното ускорение, което има при други модели, например Kia Niro EV.
4. Peugeot e-2008
Цена нов: 36 100 лири; цена при продажба след три години/36 000 мили: 11 000 лири; обезценяване: 25 100 лири; запазена стойност: 30,5%
Като оставим настрана обезценката на модела, Peugeot 2008 има своите силни страни. Всяка версия (конкретната е с 54 kWh батерия) е с електрически мотор със 154 к.с., който предлага много добро ускорение. В града моделът е комфортен, но се справя забележително добре и със завоите извън града. Може да се наложи да свикнете с i-Cockpit, който иска от вас да гледате над малък волан в таблото, а не през него.
5. Mazda MX-30
Цена нов: 32 395 лири; цена при продажба след три години/36 000 мили: 10 300 лири; обезценяване: 22 095 лири; запазена стойност: 31,8%
Електрическият SUV на Mazda предлага пробег от... 200 км. Това може да е достатъчно за града, но означава, че може да е само втори автомобил, защото извън града просто това е нищожен пробег. Пробегът е срамно малък, което е най-големият проблем за MX-30, който е чудесен на пътя. Качеството на интериора също е по-добро от на конкурентите, информационно-развлекателната система на Mazda е интуитивна. За съжаление странните врати на Mazda със задни панти може да са атрактивни, но силно ограничават практичността й.