известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Тест драйв: Renault Arkana - eдин модел два характера

Екип MyVe
Екип MyVe
15:12 | 01.09.2021
Време за четене: 04:20 мин.
Тест драйв: Renault Arkana - eдин модел два характера

Кросоувърите със силует на купе привличат все повече фенове, но доскоро те се предлагаха само от премиум марки като Audi, BMW, Mercedes и т.н. С Arkana от Renault правят автомобилите с този силует по-достъпни, а надеждите на концерна са, че моделът ще привлече нови клиенти.

С дължината си от 4.57 метра и междуосие от 2.72 метра Arkana e средноразмерен кросоувър. Пускането му в този сегмент не е случайно, тъй като в него са близо 40% от продажбите на нови автомобили в страните от ЕС. Ако говорим за сегмента C-SUV, то в него продажбите нарастват с 55% за последните 14 години. За Европа Arkana се прави в Бусан, Южна Корея.

За успеха си автомобилът разчита на дизайн, пространство, сигурност и екологичност.

В две хибридни модификации

Серийно всички светлини са светодиодни, а представеният тук автомобил е в изпълнение RS Line, което е вдъхновено от F1. Сред отличителните черти на кросоувър-купето е добрата аеродинамика, като челното съпротивление е с 25% по-ниско отколкото на класически кросоувър. Купувачите могат да избират между 7 външни цвята и три нива на оборудване - Zen, Intence и RS Line.

Renault Arkana се предлага като класически бензинов хибрид, с възможност да потегля и да се движи с помощта при определени условия само от електромотор или като микрохибрид, при който малък мотор на ток, изпълняващ ролята и на стартер, и на генератор само подпомага бензиновият двигател при потегляне и изпреварване, но не може сам да задвижва автомобила.

Ергономия и качествени материали в салона

Във вече споменатото ниво на оборудване, което е най-високото за модела, салонът впечатлява с качествени материали - кожа, алуминиеви акценти, имитация на карбон. Ергономията е на високо ниво, като настройките на вентилацията стават със стилни и големи класически “врътки”. Разбира се, останалите настройки се правят през сензорен екран, който е лесен за употреба и с отлична резолюция.

Предните седалки са удобни, с отлична странична опора. Приборното табло е дигитално и предлага различни визии, с акцент върху различна информация. Отпред има достатъчно места за съхранение на дреболии и големи джобове във вратите. Жабката е голяма.

Возещите се отзад могат да разчитат на джобове във вратите за бутилки, джобове на гърба на предните седалки, удобен подлакътник с държач за чаши, два микро USB изхода за зареждане на мобилни устройства и въздуховоди за свеж въздух.

Сред предимствата на Arkana от Renault изтъкват сериозното място пред коленете, което е сред най-добрите в класа, но сядайки зад водач със среден ръст не бях особено впечатлен. Въпреки формата на купе на автомобила, дори пасажери с височина около 1.90 няма да удрят главата си в тавана, ако се возят отзад.

Багажникът разочарова с това, че дори в топ изпълнението RS Line неговата врата не е с електрическо отваряне. Освен това липсват закачалки за торбички, изход за 12 волта и ниши, които сме свикнали да виждаме в съвременните автомобили. Иначе минималният багажен обем е 480 литра за мекия хибрид и 530 литра за микрохибрида. Облегалката на задната седалка се дели в съотношение две към едно, като максималният капацитет на багажника е 1263 или 1269 литра.

Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com/

Споделете статията в: