Тест драйв: Електрическите кросоувъри на Mercedes
В автомобилната индустрия в момента на все по-голям интерес се радват два типа автомобили - кросоувърите и моделите на ток. Mercedes яхнаха вълната и ударно обогатиха гамата си с електрически кросоувъри.
Компактния EQА и средноразмерния EQC вече са в България, като в рамките на няколко дни успях да карам и двата.
Mercedes EQА Е САМО С ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ
С дължината си от 4.46 метра Mercedes EQА се явява електрическа алтернатива на добре приетия GLA, предлаган с бензинови и дизелови двигатели. Компактният електрически кросоувър за момента се предлага в България във версията си EQA 250, която е с предно предаване и мощност 190 конски сили.
Батерията е с полезен капацитет 66.5 киловатчаса. Измереният от производителя пробег е 424 километра, като 350-370 км са напълно постижими в реални условия. За целта сериозно е поработено по аеродинамиката, като радиаторната решетка е изцяло затворена, джантите са със специален дизайн, а задният спойлер е по-голям от този на GLA. Подобен подход е възприет и при EQC.
УПРАВЛЯВАНИ ОТ ДИСТАНЦИЯ ЗАРЕЖДАНЕ И КЛИМАТИЗАЦИЯ
Автомобилът може да се зарежда от станции с различен капацитет, като от такава с мощност 100 kW запълва батерията от 10 до 80% за половин час. Собственикът може да зададе час на започване и край на зареждането, както и да климатизира предварително салона. С приложението за мобилен телефон Mercedes me зареждането и климатизацията могат да се управляват дистанционно, като то позволява и следене от разстояние на редица параметри. Очаквано от тези екстри може да се възползват и притежателите на EQC.
Салонът на EQA е практически толкова просторен, колкото в GLA, като спокойно могат да пътуват четирима пасажери с ръст доста над средния. Макар и с по-малко разстояние помежду си, лесно се събират и петима.
Багажникът има минимален капацитет от 340 литра (или с 95 л по-малко от GLA), като делимата на три части задна облегалка предлага различни конфигурации в зависимост от броя на пътуващите и количеството багаж. Максималният багажен обем е 1320 литра. Вратата на багажника е с електрическо задвижване.
ИНТЕРИОРЪТ Е КАТО ДОШЪЛ ОТ БЪДЕЩЕТО
Работното място на водача не крие никакви загадки, като настройките стават с бутони през реагиращия на допир дисплей, през тъчпад като на лаптоп, през сензорни зони на волана и дори с глас, с фрази от разговорния език. Приборното табло е дигитално, което дава възможност водачът да го конфигурира по свой вкус и да следи най-важните за него данни. Всичко казано дотук важи в пълна степен и за EQC, както и за всички последни поколения модели на Mercedes-Benz.
EQA 250 използва индукционен асинхронен електромотор с мощност 190 к.с. и максимален въртящ момент 375 Нм, задвижващ предните колела. Така екипиран, кросоувърът ускорява до 100 км/ч за 8.9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.
Разходът на гориво, измерен по актуалния тестови цикъл WLTP, е 17.9 киловатчаса на 100 километра, но в реални условия е около 20-23 киловата. При сегашната цена на тока това ще рече, че ако автомобилът се зарежда от битов контакт през деня, изминаването им ще струва до 5.27 лв., а ако се ползва нощната тарифа - дори 3.04 лева.
Автомобилът се усеща много пъргав, особено при потегляне и при доускорението от 80 до 120 км/ч, което е ключово за бързото изпреварване. EQA е изключително стабилен в завой, като заслугата е основно на намиращите се в пода батерии с тегло около 500 кг.
Окачването филтрира добре дупките. Нивото на комфорт се повишава и от отличната звукоизолация. Напрежението върху шофьора се намалява от големия брой асистиращи системи, които предотвратяват най-често срещаните пътни инциденти.
ИЗБЕРИ СИ РЕЖИМ
И при двата електрически кросоувъра на Mercedes EQ водачът може да избира няколко режима на шофиране - комфортен, спортен, еко и индивидуален, като при всеки от тях се променят настройките на волана, окачването (ако е поръчано това с променливи характеристики), вентилацията, реакцията на педала на газта и други параметри. Планки на волана позволяват избор между четири степени на рекуперация, като при всяка от тях при пускане на педала на газта инерцията се намалява в различна степен.
Клиренсът от 154 мм позволява на EQA да има ъгъл на атака от 18.7 градуса и на оттегляне от 21.8 градуса. Казано по друг начин - автомобилът спокойно може да излезе извън пътя, за да стигне собственикът му до интересни места сред природата, при това с нулеви вредни емисии.
Цените на модела тръгват от 105 600 лв. с ДДС, като се предлагат три линии на изпълнение - Progressive, Electric Art и AMG и редица пакети с допълнително оборудване.
MERCEDES EQC Е ЕКО АЛТЕРНАТИВА НА GLC
Вторият електрически кросоувър, който дебютира в България, е EQC. Той е изграден на базата на GLC и има сходна с него дължина - 4.76 метра. За момента моделът се предлага само във версията EQC 400 4Matic, предлагаща мощност от 408 конски сили, осигурявана от два електромотора.
Батерията е литиево-йонна с използваем капацитет 80 киловатчаса. По тестовия цикъл WLTP тя осигурява пробег до 417 километра, като реалният е около 300 километра.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com/