Тест драйв: BMW 530e xDrive - един хибрид за много задачи
BMW Серия 5 е добрe познат автомобил и като седан, и като комби. Преди малко повече от година беше представен фейслифта на актуалното седмо поколение.
При него впечатляват сериозните промени отвън, засилващи спортното излъчване, по-фината премиум атмосфера в салона, повишена ефективност и динамика чрез електрификация на задвижването и актуални иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността.
Гамата от хибриди при петицата е разширена, като за комбито има три версии 520е, 530е и 530е xDrive. Тествах по-мощната версия, която беше надградена и със система xDrive. В изпълнението 530 е xDrive петицата комби се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател със 184 коня и електродвигател със 109 к.с. Общата системна мощност е 292 конски сили, срещу 252 за изпълненията 530i xDrive (бензин) и 286 за 530d xDrive (дизел). Автомобилът има пробег на ток около 50 км.
ПЕСТИ ПАРИ В ГРАДА
Разходът на гориво може да бъде свален до около 2 л/100 км, но само в първите 100 километра, докато батерията е пълна. След това разходът е около 7 на сто, което пак е доста добър показател, предвид мощността, теглото и двойното задвижване. Това е с около два литра по-малко от разхода на 530i xDrive в реални условия и близо до истинската консумация на 530d xDrive.
При моят тест, при изминати 765 км. по магистрала, първокласен път и градско, разходът беше 7.3 л/100 км. Бордовият компютър пазеше и показание за пътуване с дължина 1411 км, при което консумацията е била 6.5 л/100 км.
Сериозни икономии могат да се реализират при пътувания в градски условия само на ток, като при зареждане от нормален контакт електроенергията би струвала между 3 и 5 лева за 100 километра, в зависимост дали се използва нощна или дневна тарифа.
ПО-МАЛКИ БАГАЖНИК И РЕЗЕРВОАР
Хибридизацията на петицата обаче има и два не толкова приятни странични ефекта - багажният капацитет е намален със 130 литра (до 430 л. минимум и 1560 л. максимум). Иначе делимата на три части облегалка на задната седалка предлага различни вариант за трансформация на багажника. Разбира се, не липсва система за укрепване на товара. От бутон в багажника се вади и вграден теглич за каравана.
Освен това обемът на резервоара за бензин е намален с 22 литра до 46 литра.
Иначе пространството за пътниците отзад е идентично като това в останалите версии на петицата комби, като дори пасажери с ръст около 1.85 м. се чувстват комфортно.
В салона серийният дисплей на мултимедията е 10.25-инчов, а като опция е на разположение и 12.3-инчов. Спортният кожен волан е с подредени по нов начин мултифункционални бутони. Бутоните за управление на средната конзола вече са в гланцирано черен цвят.
Правят впечатление качествените материали. Силно препоръчителни са опционалните комфортни предни седалки с подгряване, охлаждане и масаж.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com/