Tesla преодолява предизвикателства в разработката на батерии, без да изостава
Предизвикателства в производството на батерии за Tesla
Tesla, известна със своите електромобили, се сблъсква с трудности в разработката и производството на батерии. Въпреки че много производители на електромобили разчитат на външни доставчици за батерии, Tesla също така разработва собствени захранващи блокове. Според InsideEVs, производството на батерии в компанията е изправено пред предизвикателства.
Производствени планове и иновации
Tesla произвежда около половин милион клетки модел 4680, използвани в модели като Cybertruck и Model Y. Планира се създаването на четири нови версии на 4680 до 2026 г. Сухият катод, използван в тези клетки, ги прави по-безопасни и издръжливи, но също така по-скъпи за производство.
Бъдещи приложения на новите клетки
Новите клетки ще бъдат интегрирани в Cybertruck и бъдещия Robotaxi. Очаква се, че една от версиите ще бъде налична за Cybertruck още следващата година. Плановете включват и модификация с силициево-въглеродни аноди за други модели.
Предизвикателства пред масовото производство
Въпреки усилията на инженерите, масовото производство на клетките 4680 е предизвикателство. Tesla губи между 70% и 80% от катодите в тестовото производство, което е значително над индустриалния стандарт от 2%. Компанията трябва бързо да подобри ефективността на производството, за да реализира своите амбициозни планове.
Заключение и бъдещи перспективи
Въпреки трудностите, Tesla продължава да работи по оптимизацията на производството на батерии. Успехът в тази област ще бъде ключов за бъдещите модели и иновации на компанията. Въпреки че компанията не е коментирала официално, се очаква значителен напредък в близко бъдеще.