известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Tesla отлага разширяването на Gigafactory в Германия: какво означава това за бъдещето?

Екип MyVe
Екип MyVe
12:17 | 06.08.2024
Време за четене: 05:25 мин.
Tesla отлага разширяването на Gigafactory в Германия: какво означава това за бъдещето?

Забавяне на разширяването на завода на Tesla в Грюнхайде, Германия

С проблемите на пазара за електрически автомобили, разширяването на фабриката на Tesla в Грюнхайде, Германия също е в застой. Tesla все още планира да разшири фабриката си близо до Берлин – но при определени условия.

Протести и пазарни предизвикателства

Американският производител на електрически автомобили Tesla се сблъсква с нарастваща съпротива в Германия. Въпреки това, компанията се придържа към плановете за разширяване на единствената си европейска фабрика в Грюнхайде, близо до Берлин. Поради трудната пазарна ситуация графикът за разширяване е напълно отворен.

Изчакване на пазарното съживяване

„Ние предполагаме, че пазарът ще се съживи отново. Със сигурност е въпрос на това колко бързо и кога“, каза директорът на завода Андре Тириг. „Няма обаче да харчим няколко милиарда за разширяване на фабриката, без сигналите да са много ясни, че пазарът също иска това.“

Намаляване на новите регистрации на електромобили

През първите шест месеца на тази година броят на новите регистрации в Германия в електрическия сектор е 184 125, включително 21 249 автомобила Tesla, според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт. Миналата година същият период регистрира 220 244 електрически превозни средства, включително 36 384 модела Tesla.

Планирани съкращения и нови пазари

Компанията, ръководена от Илон Мъск, приключи второто си поредно тримесечие със спад на печалбите в световен мащаб. Предварително планираните съкращения на работни места в Tesla също имаха последствия за Грюнхайде. „Нашето планиране в началото на годината предвиждаше значително по-голям растеж, който не се реализира“, каза Тириг. „Съкратихме 400 работни места доста бързо и тихо с атрактивен пакет за обезщетение.“

Производството за Великобритания е положителен сигнал. „Фактът, че сега обслужваме и пазара с десен волан във Великобритания и Ирландия от Берлин, означава, че имаме по-голям пазар за продажби, до който достъпът ни е директен.“

Разрешителни за поетапно разширение

В Грюнхайде в германската провинция Бранденбург Tesla произвежда електрически автомобили повече от две години. По данни на компанията там работят почти 12 000 служители. Производителят на автомобили иска да увеличи производството от над 250 000 автомобила годишно до един милион автомобила годишно.

Първото заявление за екологично одобрение от провинция Бранденбург за разширението беше подадено, но се забави. Първоначално това се отнасяше само за строителни работи по съществуващи сгради – Държавната агенция по околна среда даде временно одобрение за това. „Очакваме първото частично одобрение да дойде през септември или октомври“, каза Тириг.

Еколози и протести

Началото на 2024 г. беше неравномерно. Производството беше спряно за около две седмици през януари и февруари поради липсващи компоненти. Освен това нарастват протестите срещу Tesla. Екоактивисти лагеруват в гората край фабриката, за да протестират срещу разширяването и потреблението на вода.

Има големи притеснения от страна на еколозите и жителите, също и защото централата се намира отчасти във водоохранна зона. Потреблението на прясна вода е под 500 000 кубически метра миналата година, което е значително по-малко от договореното количество вода годишно.

Tesla отхвърля твърденията за околната среда

Според Tesla за производството на всеки автомобил са нужни 1,8 кубически метра вода. Компанията подчертава, че това е доста под средното за автомобилната индустрия. По собствена информация германският производител на автомобили BMW е използвал 1,78 кубически метра питейна вода на автомобил, произведен през 2023 г.

Tesla не иска да използва повече вода за разширяването в сравнение с преди. Договорно осигурената сума също е достатъчна за един милион коли, „защото в бъдеще искаме да рециклираме не само нашата технологична вода, но и нашите санитарни отпадъчни води във фабриката“, каза Тириг. Той гледа критично на протеста: „Тук произвеждаме електрически коли, не сме петролна рафинерия или нещо такова“. Протестният лагер в гората край завода продължава.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: