Tesla Model Y L среща критики в Китай

Удълженият SUV трябваше да спечели семейния сегмент, но третият ред седалки разочарова местните медии
Tesla преживява трудни времена на най-големия си пазар. Китайските купувачи предпочитат по-дълги автомобили, а конкуренцията става все по-агресивна. В отговор компанията представи Model Y L – шестместна версия, насочена към семейните SUV клиенти.
Основни промени във версията L
Новият вариант нараства от 4,80 м до 4,98 м. Междуосието се удължава с 15 см до 3,04 м. Tesla обещава 751 км по китайския цикъл CLTC. Стойността вероятно ще се изравни с тази на Model Y Long Range при европейския WLTP тест, въпреки по-голямата батерия.
„Третият ред седалки е далеч от консенсус.“ — CarNewsChina.
Критиците описват задните две места като тесни и неудобни. Краката остават високо, а височината ограничава пътници над 1,70 м. Стъкленият покрив повишава риска от прегряване. Всичко това се дължи на запазения наклонен заден капак, характерен за Model Y.
Вторият ред получава електрическо регулиране, отопление и вентилация. Има и прибиращ се подлакътник, но липсват опори за крака и масички, вече стандартни при китайските конкуренти от същия ценови клас.
Конкурентен натиск върху цените
Началната цена е 339 000 юана (около 40 450 €). В същото време Onvo L90 започва от 265 800 юана, а BYD Tang L – от 300 000 юана. При сходни тарифи Aito M8, Li Auto i8 и Lynk & Co 900 предлагат пълноценни трети редове.
Какво следва
Първите доставки са насрочени за септември в Китай. Tesla все още не коментира евентуален износ за Европа или САЩ. Анализаторите смятат, че единственият бърз ход за подобряване на позициите може да бъде агресивно намаляване на цената.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
