Tesla изостава зад Hyundai, Mercedes и Toyota в класацията на най-ценните марки
Brand Finance оценява автомобилните марки, като Tesla "пада" рязко през 2025 г.
Според последния доклад на Brand Finance, стойността на Tesla е спаднала с 26%, което я позиционира на четвърто място сред автомобилните марки. Водещата позиция продължава да държи Toyota със стойност от 64.7 милиарда долара, същевременно Mercedes и групата Hyundai също успяват да задминат Tesla.
Докладът посочва, че една от причините за спада на Tesla е свързана с поляризиращите изявления и действия на нейния шеф Илън Мъск. Напоследък Мъск предизвика противоречия след жест, интерпретиран по различни начини на инаугурацията на президента Тръмп.
„Има хора, които го смятат за прекрасен, но има и много, които не мислят така", казва Дейвид Хейг, директор на Brand Finance, цитиран от CNBC.
Спадащ интерес в Европа и стабилност в САЩ
Докато интересът към покупката на автомобили Tesla намаля в Европа, където той спадна от 21% на 16%, ситуацията в САЩ е по-различна - Tesla остава по-привлекателна. В това измерение Mercedes и китайския производител BYD изпреварват Tesla в Европа.
Марките не се оценяват само въз основа на пазарните си показатели или на продажбите, но и на социални нагласи и многобройни анкети. Като цяло, Tesla се нарежда на 36-а позиция сред най-ценните марки в света, като водещи позиции заемат Apple, Microsoft и Google.