известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Тази компания разработи нов метод за ефективно рециклиране на батерии LFP

Екип MyVe
Екип MyVe
19:37 | 06.02.2025
Време за четене: 02:30 мин.
Тази компания разработи нов метод за ефективно рециклиране на батерии LFP

Altilium създава уникална технология за устойчиво използване на батерии

Altilium, британски специалисти по рециклиране, се отправи към ново предизвикателство с батериите на база литий-железо-фосфат (LFP) в електрическите автомобили. Компанията е разработила процес, който може да възстанови 97% от лития и 99% от графита от LFP батериите. Тези материали могат да бъдат повторно използвани в нови батерии.

Altilium е създала технология, наречена „EcoCathode“. Според компанията от Лондон, този процес укрепва икономическия модел на рециклиране на LFP батериите и позволява на автомобилните производители да „отговорят на новите правни изисквания и целите за устойчиво развитие“.

Уникална технология за рециклиране

Въпреки че рециклирането на LFP батериите все още е малко, подготвя се фабрика за масово производство. Рециклираните батерии, които компанията обработва, идват от голям световен производител на електрически превозни средства и системи за съхранение на енергия, който Altilium „не е разрешено да назове“.

Според Кристиян Марстън, директор по операциите на Altilium:

„нарастването на LFP батериите представлява както предизвикателства, така и възможности за компании като нашата. Ние искаме тези нови пакети, предпочитани от производителите, да играят ключова роля в кръговата икономика на батериите в Обединеното кралство“.

Той обяснява, че:

„технология позволява да извличаме ефективно литий и графит, което прави рециклирането на LFP батериите комерсиално осъществимо за индустрията“.

Според Advanced Propulsion Centre, делът на LFP батериите в електрическите автомобили ще нарасне от 18% през 2027 г. до 25% през 2035 г. в Обединеното кралство.

Преходът от NMC към LFP батериите представлява предизвикателство за рециклиращите компании, особено защото желязото и фосфатът имат по-ниска стойност от никела и кобалта. Затова е важно да се извлече максимално количество литий, който е високостойностен материал. По същия начин, графитът може да бъде използван повторно в производството на нови аноди.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: