Тази френска стартъп ще инсталира индукционни зарядни станции в жандармерия

Индукционно зареждане: къде сме в момента?
Кой не е мечтал за електромобил, който се зарежда без кабели? Съществуват две гледни точки по въпроса за индукционното зареждане. Някои смятат, че е излишно да се използва този метод, докато други вярват, че той скоро ще бъде стандарт. Up&Charge, френска стартираща компания, клони към последното мнение. Заедно с изпълнителният директор Марин Шампеноа обсъдихме предстоящия експеримент в жандармерия в Seine-et-Marne.
Технологията за индукционно зареждане далеч не е нова. Тя вече се използва в други сектори, като например за смартфони и се основава на предаване на енергия чрез магнитно поле между две намотки - едната в земята, а другата под превозното средство. Във Франция и други страни вече съществуват няколко експеримента с индукционно зареждане. През 2021 г. Renault партнира с ElectReon за тестване на динамично зареждане, а през 2023 г. Stellantis експериментира със статична индукция на своите модели Peugeot и Fiat.
Up&Charge развива система за индукционно зареждане, състояща се от плоча в земята и приемник на превозното средство. Зареждането започва автоматично, когато колата е поставена над базисната станция. Според Марин Шампеноа това решение елиминира препятствието за зареждане, което е често възприемано като затруднение. На първо място, компанията цели предприятията, където зареждането представлява значително затруднение. Технологията на Up&Charge използва постоянен ток, което води до по-бързо зареждане и по-малко загуби на енергия.
Кога и къде ще бъде инсталирано?
След първоначалния пилотен проект в Saint-Quentin-en-Yvelines, жандармерията в квартал Есбли ще бъде следващата тестова локация. С подкрепата на Министерството на вътрешните работи Up&Charge ще провеждат експеримента с цел да интегрират решението в ежедневието на полицаите. Това ще позволи на патрулните автомобили да бъдат винаги готови за действие, без нужда от свързване на зарядни кабели между излизанията.
Първоначалните разходи за система за индукционно зареждане възлизат на около 4500 евро за основната станция и 500 евро за приемния модул на автомобила. Макар че тези цени са високи, с индустриализацията цените трябва да се понижат. Според Up&Charge тези технологии ще преборят стандартите на кабелното зареждане с помощта на политическа воля и индустриализация.
В бъдеще, индукционното зареждане, макар и като допълнение на кабелното, има потенциала да стане норма. Все пак ще бъде необходимо да се постигне синергия между производителите и да се адаптират превозните средства, за да може индукционното зареждане да стане реалност за всички. Up&Charge показва, че Франция не е отсъстваща от тази технологична надпревара.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
