Suzuki представя иновации в Дакар 2025 с проекта HySE
Как проектът HySE ще тествa водород в екстремни условия на Дакар
Проектът HySE се завръща за втора поредна година, с амбиция да тества водород в трудни условия на рали Дакар. Финансиран от няколко производителя, Hydrogen Small mobility & Engine technology Association потвърди участието си за Дакар 2025. Проектът носи името Мисия 1000 ACT2, а прототипът - HySE-X2, ще участва в нова категория зелени технологии.
Еволюция на HySE-X2
Прототипът HySE-X1 бе технодоразвит, променяйки както шасито, така и мотора. Тези промени доведоха до ново название - HySE-X2. Целите на асоциацията включват подобрени резултати и нови технически достижения.
Готовност за Dakar 2025
Тестовете в пустинята Саудитска Арабия миналата година позволиха на HySE-X1 да постигне четвърто място в своята категория. През 2025 г., с новото шаси и увеличен брой резервоари от три на четири, капацитетът на водородните резервоари е подобрен. Основата на двигателя остава 4-цилиндров редови мотор с обем 998 см³, работещ на водород.
Участие на Сузуки и японски партньори
Сузуки се присъединява към други японски производители като Хонда, Кавазаки, Тойота и Ямаха, в това начинание от 3 до 17 януари. Участниците се стремят да допринесат за развитието на технологии за компактни водородни двигатели.
„Решихме да участваме в Дакар с HySE-X2, който има подобрени моторизация и шаси," заяви Дайчи Кай, ръководител на екип HySE Дакар.
Участниците целят да проверят техническите подобрения и да постигнат увеличаване на двигателната производителност чрез опитите, натрупани с HySE-X1.