известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Subaru тества твърдотелни батерии, но не в електромобили

Екип MyVe
Екип MyVe
04:00 | 30.08.2025
Време за четене: 01:55 мин.
Subaru тества твърдотелни батерии, но не в електромобили

Японският производител монтира керамични клетки в индустриални роботи

Subaru започна изпитания на керамични твърдотелни батерии в своя завод Oizumi в префектура Гунма. Новите клетки се използват като резервно захранване на индустриални роботи и програмируеми контролери, а не в електрически автомобили.

„Като инсталираме твърдотелни батерии в индустриалните роботи, целим да намалим индустриалните отпадъци и поддръжката, благодарение на живота им над 10 години.“ — Subaru.

Тестовете включват модели PSB401010H на Maxell. Заводът Oizumi произвежда двигатели и трансмисии, където роботите обикновено използват първични батерии, сменяни на всеки 12–24 месеца.

Защо твърдотелните батерии са ключови

Технологията обещава по-висока енергийна плътност, по-ниско тегло и по-бързо зареждане. Очаква се и по-голяма безопасност, защото твърдият електролит намалява риска от термична нестабилност. Устойчивият капацитет при екстремни температури също се счита за предимство.

Масовото производство на големи твърдотелни клетки е скъпо и сложно. Материалите са крехки и изискват почти идеален контакт между слоевете, което ограничава дълготрайността им при автомобилни размери.

Subaru очаква над 10 години работа без подмяна на резервните батерии. Това намалява спиранията, оптимизира разходите и ограничава количеството опасни отпадъци в завода.

Компанията поставя твърдотелните батерии в центъра на своята политика за „Delivering Happiness to All“. Планът включва глобални цели за климат, електрификация и безопасност до 2030 г.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: