Subaru тества твърдотелни батерии, но не в електромобили

Японският производител монтира керамични клетки в индустриални роботи
Subaru започна изпитания на керамични твърдотелни батерии в своя завод Oizumi в префектура Гунма. Новите клетки се използват като резервно захранване на индустриални роботи и програмируеми контролери, а не в електрически автомобили.
„Като инсталираме твърдотелни батерии в индустриалните роботи, целим да намалим индустриалните отпадъци и поддръжката, благодарение на живота им над 10 години.“ — Subaru.
Тестовете включват модели PSB401010H на Maxell. Заводът Oizumi произвежда двигатели и трансмисии, където роботите обикновено използват първични батерии, сменяни на всеки 12–24 месеца.
Защо твърдотелните батерии са ключови
Технологията обещава по-висока енергийна плътност, по-ниско тегло и по-бързо зареждане. Очаква се и по-голяма безопасност, защото твърдият електролит намалява риска от термична нестабилност. Устойчивият капацитет при екстремни температури също се счита за предимство.
Масовото производство на големи твърдотелни клетки е скъпо и сложно. Материалите са крехки и изискват почти идеален контакт между слоевете, което ограничава дълготрайността им при автомобилни размери.
Subaru очаква над 10 години работа без подмяна на резервните батерии. Това намалява спиранията, оптимизира разходите и ограничава количеството опасни отпадъци в завода.
Компанията поставя твърдотелните батерии в центъра на своята политика за „Delivering Happiness to All“. Планът включва глобални цели за климат, електрификация и безопасност до 2030 г.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
