Stellantis взема радикално решение за своите водородни превозни средства

Stellantis прекратява програмата за развитие на водородната технология
Дали все още е разумно да се инвестира във водород? Stellantis счита, че не е. Френско-итало-американската група обяви спирането на своята програма за развитие на технологията на водородните горивни клетки.
Дълго време убеден в потенциала на водородните технологии, Stellantis реши да спре своята програма в тази област. Решението засяга и гамата от превозни средства Pro One, чиято серийна продукция трябваше да започне това лято в заводите в Хорден, Франция, и Гливице, Полша.
Тези модели, оборудвани с водородна горивна клетка, няма да бъдат реализирани. Stellantis оправдава този ход с ниската наличност на станции за зареждане, високите инвестиционни разходи и твърде ограничен пазар, който не може да осигури рентабилност в краткосрочен и средносрочен план.
„Ние трябва да правим ясни избори“, заяви Жан-Филип Импарато, директор на операционната дейност за Stellantis в Европа.
Според него, тази стъпка представлява стратегическо преструктуриране на групата и приоритизиране на електрическите и хибридни технологии за постигане на европейските цели за намаляване на CO2 емисиите.
Последици за Symbio
Влиянието върху екипите в засегнатите заводи ще бъде минимално, като Stellantis уверява, че заетостта ще бъде запазена. В същото време, изследователските дейности в областта на водорода ще бъдат пренасочени.
Това решение засяга съвместното предприятие Symbio, създадено от Stellantis, Michelin и Forvia. Michelin и Forvia изразиха безпокойство относно последствията.
„Решението на Stellantis ще има необратими оперативни и финансови последствия за Symbio“, се казва в съобщение на Michelin и Forvia.
Те добавиха, че „в тази връзка Michelin и Forvia са в тесни контакти с властите“.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
