Stellantis разработва революционна система за завиване на място за електрически автомобили
Stellantis патентова система за танково завъртане при електромобили
Stellantis следва примера на няколко други автомобилни производители и патентова система за танково завъртане за електромобили. Тази иновация ще позволи на превозните средства да се завъртат на място без да се движат напред.
Патентът е публикуван от USPTO
Патентната заявка за тази функция е публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 25 юли, след като е била подадена от Stellantis в началото на 2023 г. Документът описва използването на механичен диференциал за завъртане на колелата на всяка ос в противоположни посоки, което би позволило функцията да работи само с един мотор на ос.
Технология на завъртане
Докато истинските танкове се завъртат чрез спиране на веригите от едната страна на превозното средство, Stellantis предлага използване на скоростна кутия за завъртане на полуосите в противоположни посоки. Скоростната кутия ще бъде свързана с електромотор, като всяка ос ще има такъв агрегат, позволявайки мощността да се предава на четирите колела.
Управление на танковото завъртане
Танковите завъртания могат да се инициират чрез сензорен екран или чрез лопатки или бутони на волана, предлага Stellantis в документа. Автомобилният производител също така описва процедура за контрол на завъртането, при която воланът се завърта за избор на посоката, а педалите за газ и спирачка се използват съответно за стартиране и спиране.
Бъдещи планове и конкуренция
Не е ясно дали Stellantis ще въведе тази функция в производство. Ако го направи, Stellantis ще се присъедини към Mercedes-Benz, който предлага подобна функция G-Turn на електрическата версия на своя G-Class. Rivian се отказа от своята функция Tank Turn поради екологични съображения, тъй като завъртанията разрушават повърхността на терена. BMW разработва система с четири мотора, която би могла да улесни танковите завъртания, но планира да се фокусира върху производителността, а не върху трикови функции. Ford също работи върху подобна технология, но от 2022 г. не са предоставили допълнителна информация.