известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Stellantis променя начина на работа на launch control за бъдещите хибриди

Екип MyVe
Екип MyVe
22:14 | 25.08.2024
Време за четене: 02:47 мин.
Stellantis променя начина на работа на launch control за бъдещите хибриди

Нови хибридни модели на Stellantis може да имат launch control

Нов патент, открит наскоро, показва, че бъдещите хибридни модели на Stellantis може да включват launch control. Патентната заявка за хибридна система за launch control от производителя беше публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 8 август 2024 г., след като беше подадена от Stellantis през февруари.

Проблеми с настоящите системи за launch control

В заявката Stellantis обяснява, че настоящите системи за launch control, които обикновено изискват от водача да държи натиснати педалите на спирачката и газта, а след това да освободи спирачката, не работят добре с хибридни задвижващи системи. Те обикновено дават приоритет на трансмисионния контролен блок, който може да стресира ненужно електрическите мотори и да предизвика неравномерни стартирания.

Предложеното решение на Stellantis

Предложеното от Stellantis решение би прехвърлило приоритета на контролера на хибридната система, осигурявайки синхронизация между вътрешния двигател с вътрешно горене и електрическия мотор. Първата фаза, наречена "подготвителна фаза", би намалила въртящия момент на електрическия мотор преди да увеличи оборотите на двигателя. Втората "launch фаза" би добавила въртящия момент на електрическия мотор заедно с този на двигателя с вътрешно горене.

Възможни приложения на системата

Типът двигател с вътрешно горене, който Stellantis има предвид, не е споменат в патентната заявка, но производителят обсъжда двойно съединителна трансмисия, един електромотор за задвижване и втори стартер/генератор. Възможно е този дизайн да се появи в бъдещите хибридни модели на Stellantis.

Подходящи марки за launch control

Сред многото марки на Stellantis, хибриди с launch control изглеждат най-подходящи за Dodge. Мускулната марка е толкова отдаден на живот на четвърт миля, че веднъж нае Вин Дизел – самият Доминик Торето – като говорител. Dodge Charger за 2024 г. ще пристигне по-късно тази година във форма на изцяло електрически Daytona, а през 2025 г. ще последва модел с двоен турбо редови шестцилиндров двигател. Може би ще видим и хибриден модел.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: