известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Stellantis премина на дизел "HVO"

Екип MyVe
Екип MyVe
12:06 | 20.11.2024
Време за четене: 02:52 мин.
Stellantis премина на дизел

Stellantis предлага решения за устойчиво бъдеще

Stellantis наскоро потвърди, че всички негови леки автомобили и лекотоварни превозни средства са вече съвместими с дизела HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), известен също като „зелен дизел“. Този биогориво е произведено от хидрообработени растителни масла и животински мазнини и предлага екологично отговорна алтернатива на традиционния дизел, със същoто представяне, но намалени вредни емисии.

Дизел HVO: по-зелена алтернатива

Дизелът HVO е синтетично гориво, произведено от възобновяеми суровини като използвани готварски масла, растителни масла и животински мазнини. Благодарение на напреднал процес на хидрогениране, той произвежда по-чисто гориво, лишено от серни и замърсяващи съединения. Според TotalEnergies, това води до намаляване на емисиите на CO2 до 90% в сравнение с класическия дизел.

Разширена съвместимост с моделите на Stellantis

Stellantis одобрява употребата на дизела HVO за широка гама от двигатели, които отговарят на стандартите Euro 5 и Euro 6. Тези модели, отбелязани с маркировката „XTL“ на входа за гориво, могат да използват това биогориво без никаква модификация.

Stellantis уточнява съвместимите двигатели за дизеловите модели Euro 6 без етикет „XTL“:

  • 1.3 MultiJet
  • 1.6 MultiJet
  • 2.0 MultiJet
  • 2.2 MultiJet (стар и нов)
  • 3.0 V6 MultiJet
  • 2.3 MultiJet (F1A – Fiat Ducato)

С тези новини Stellantis предоставя устойчива опция за своите модели дизел, включително Alfa Romeo Tonale 1.6L Diesel, Giulia 2.2L Diesel, Fiat Tipo 1.6L Diesel, Maserati Ghibli и Levante с 3.0L V6 MultiJet.

Перспектива за бъдещето

Въпреки че внедряването му в бензиностанциите е постепенно и въпреки екологичните му ползи, дизелът HVO не е без предизвикателства. В Германия, където вече е наличен, цената му е 15 до 20 цента по-висока от класическия дизел поради високо данъчно облагане, което възпира широкото му приемане. Неговата класификация Crit’Air 2 във Франция, както и на класическия дизел, може да забави приемането му от властите и обществото.

Ако и тази новина да показва насока към екологично отговорна посока, следва да се отбележи, че нито един нов модел на Stellantis в Европа няма да бъде оборудван с двигателите от този списък, съвместими с дизела HVO.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: