известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Stellantis представя иновативно кормилно управление без педали

Екип MyVe
Екип MyVe
15:12 | 25.07.2024
Време за четене: 03:17 мин.
Stellantis представя иновативно кормилно управление без педали

Натиснете волана, за да ускорите, дръпнете го, за да спрете? Това е новото кормилно управление, което Stellantis предлага с нов патентен дизайн, премахващ педалите. Сбогом педал на спирачката, сбогом педал на газта!

Stellantis – конгломератната компания майка на Fiat, Chrysler и френската PSA Group, която продава марки като Alfa, Dodge, Jeep, Peugeot и други – подаде този нов патентен дизайн. Завиване на волана за завой, натискането му за ускоряване, дърпането му за спиране. Концепцията работи перфектно в триизмерно пространство като при летене на самолет.

Тази иновация е от голяма полза за хората с увреждания в долната част на тялото. Хората с квадриплегия или параплегия, които продължават да шофират, трябва да инсталират скъп или сложен хардуер, за да контролират педалите с ръце. Дори хора с две ампутирани ръце, които шофират само с краката си, биха могли да се възползват от цялостното ново решение, като държат и двата си крака на колелото.

Това може да позволи сгъваеми волани, които се вграждат в таблото, давайки на водачите свободата да правят каквото си искат и да станат пътник в автономна кола. Теоретично това може да създаде страхотен контрол на състезателна симулация, при който водачът е неподвижен и не се влияе от G-силите в реалния свят при завиване, подаване на газ и спиране.

Stellantis наскоро обяви, че всички негови автомобили от следващо поколение ще бъдат оборудвани със STLA AutoDrive, STLA Brain и STLA (Smart) Cockpit. Autodrive е версията на Stellantis на Autopilot на Tesla или Ford BlueCruise или GM Super Cruise. Ив Бонефонт, главен софтуерен директор на Stellantis, описва, че основата на всяко самоуправляващо се превозно средство е централизиран процесор, който има достъп до всички сензори и изпълнителни механизми, възможности за безжично свързване и възможност за контрол на целия софтуер във всички марки Stellantis равномерно. Нещо, което софтуерният пакет STLA ще има.

Интересно ще е да изчакаме да видим дали и как тази технология ще бъде внедрена занапред. Подаването на патентна заявка не означава, че този тип контрол ще бъде въведен скоро или може би някога. Но това означава, че Stellantis има способността да го направи, ако желае, и автомобилната група ще притежава правата върху проектираната технология, изложена в патента. Историята обаче ни казва, че подаването на патент обикновено е пътят, по който се върви напред в автомобилната индустрия.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: