Stellantis: неефективният маркетинг е виновен за слаби продажби на Maserati
Слабите продажби на Maserati през първата половина на 2024 г. се дължат на неефективен маркетинг
Когато компанията-майка Stellantis публикува своя полугодишен отчет, числата не изглеждаха добре за Maserati. Доставките до клиенти спаднаха от 15,300 на само 6,500 автомобила до юни 2024 г. Какво се случи? Според Карлос Таварес, притеснителният спад в продажбите е причинен от неефективен маркетинг, а не от проблеми с продуктите или ценовата стратегия.
"С Maserati имаме правилните автомобили и технологии. Можем да предложим термални или 100% електрически луксозни спортни коли. Ако продажбите са бавни в момента, това е въпрос на маркетинг. Също така сме подобрили много качеството, но сега трябва да работим върху маркетинга. Липсват ни перспективи и лийдове, трябва да достигнем до потенциалните клиенти и да предадем правилното послание за правилното позициониране."
Но не беше толкова отдавна, когато Карлос Таварес намекна за мрачно бъдеще за известната италианска марка: "Ако не правят пари, ще ги затворим. Не можем да си позволим да имаме марки, които не печелят. Това е толкова просто." Въпреки това, той не говореше конкретно за Maserati, а за всички марки под гигантския корпоративен чадър. Stellantis по-късно издаде прессъобщение, в което заяви, че всички 14 компании остават, като потвърди ангажимента си, даден през 2021 г., да инвестира във всички марки за 10 години.
Това означава, че борещи се марки като Lancia и DS Automobiles все още имат до края на десетилетието да се възстановят. Maserati се надява да подобри продажбите си чрез продължаване на многогодишен процес за обновяване и разширяване на своята гама. След пускането на напълно електрическия GranCabrio Folgore по-рано тази година, следващата стъпка е да представи MC20 Folgore през 2025 г. Голям електрически SUV ще пристигне през 2027 г., а седанът със нулеви емисии Quattroporte е планиран за дебют през 2028 г.