Сривът на пазара на електромобили в Германия с 69% засяга цяла Европа
Спад в търсенето на електромобили в Германия след отпадане на субсидиите
От началото на годината, когато отпаднаха държавните субсидии за покупка на електромобил, Германия бележи значителни спадове в търсенето на електрически коли. Това се отразява на общото търсене в целия Европейски съюз.
Срив в доставките на електромобили
Доставките на електромобили на най-големия автомобилен пазар в региона са намалели с 69% през август до малко над 27 000 автомобила, съобщи ACEA. Обратът идва след рязък ръст на продажбите в Германия преди година, когато правителството прекрати стимулите.
Промени в индустрията
Най-голямата икономика в Европа преживява поредица от мини трусове в своето индустриално ядро. Volkswagen Group, най-големият производител на автомобили на континента, се отказа от десетилетен колективен трудов договор и е готов да затвори заводи в Германия за първи път в историята си.
BMW намали очакванията си за печалба, а производителят на чипове Intel отложи изграждането на планиран завод, за който германското правителство беше заделило 10 милиарда евро субсидии.
Икономически и геополитически фактори
„Икономиката на Германия не набира скорост и потребителите, както и инвеститорите се въздържат“, коментира Константин Гал. „Геополитическото напрежение и жестоките конфликти тежат върху настроенията.“
Последици за пазара на електромобили
Тъй като правителствата оттеглят субсидиите, търсенето на електромобили спада, като Германия води забавяне в цяла Европа. Пазарният дял на BEV се е свил до 14% в региона през август, което е спад от малко над 15% по това време миналата година, което преобърна стратегиите на производителите.
В пазарите на ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство регистрациите на нови автомобили са намалели със 17% в сравнение с преди една година до 755 717 броя миналия месец, като има спад и във Франция и Италия.
Рискове за автомобилните производители
Спадът при електромобилите излага марки като VW и Renault на риск от значителни глоби, тъй като по-строгите правила на Европейския съюз за емисиите на СО2 ще влязат в сила през следващата година. Обединеното кралство беше единственият голям пазар, където продажбите на електромобили се повишиха, като нараснаха с 11%.
Renault е сред онези, които призовават Брюксел да има „гъвкавост“ по отношение на целите за електромобили в светлината на спада и потенциалните разходи за индустрията.