известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Според ръководителя на дизайна в Ferrari, разделянето с Pininfarina е било предизвикателство

Екип MyVe
Екип MyVe
15:00 | 12.06.2025
Време за четене: 02:40 мин.
Според ръководителя на дизайна в Ferrari, разделянето с Pininfarina е било предизвикателство

Ferrari си създава свой собствен дизайнерски център, откакто се разделя с Pininfarina през 2013 г.

През 2013 г. Ferrari взема решението да се раздели с дългогодишния си външен дизайнерски партньор Pininfarina. Това е странична стъпка, тъй като двете марки имат десетилетия на успешна сътрудничество. Ferrari развива своя собствен дизайнерски център Centro Stile. В интервю за Motor1, ръководителят на дизайна Флавио Манцони разкрива как се случило разделянето и как Ferrari еволюира в новия си етап без Pininfarina.

Отделянето от Pininfarina

Въпреки че последният автомобил на Ferrari, проектиран от Pininfarina — F12berlinetta — не е спрян от производство до 2017 г., решението за приключване на сътрудничеството е взето по време на разработката на LaFerrari. Манцони споделя, че както неговият вътрешен тим, така и Pininfarina са били натоварени да представят дизайн за автомобила, като управлението избрало този на Манцони.

„В началото беше много, много трудно за [Pininfarina], защото след повече от 60 години сътрудничество те трябваше да приемат идеята, че Ferrari иска създаването на вътрешен дизайнерски център,“ разкри Манцони пред Motor1.

Конструктивни промени

Декемврийското решение не било само заради дизайн. Според Манцони, самото изграждане на модерни спортни автомобили принудило Ferrari да прегледат методите си на проектиране. Сложността на автомобилите изисквала съвместна работа между дизайнери и инженери.

„Присъствието на дизайнерския център във фабриката е от огромно значение, защото има ежедневни срещи с инженери и други специалисти,“ споделя Манцони.

Успехи след разделянето

Флавио Манцони е с Ferrari от 2010 г. и оттогава е начело на вътрешното дизайнерско студио. Оттеглянето на Pininfarina било напрегнато начало за него. Но усилията му дават плодове. С публичността си през 2015 г., Ferrari увеличава стойността си близо девет пъти. Италианският производител планира да пусне първото си електрическо превозно средство през 2026 г.

„Всеки проект е предизвикателство“, казва Манцони. „Винаги има възможност да работим върху нови технологии и иновации.”

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: