Специален 911 Turbo отбелязва 50 години на Porsche: всекидневен суперавтомобил
50 години Porsche 911 Turbo: Специалното издание за юбилея
През 1974 година, на автошоуто в Париж, Porsche официално представи първия 911 Turbo, известен под вътрешния код 930. През следващите десетилетия, 911 Turbo се утвърди като модел, съчетаващ суперкар производителност и ежедневна употреба. Преди електрическата ера, малко коли с четири места и адекватен просвет можеха да се конкурират с топ моделите от Маранело.
Специално издание за 50-годишнината
За да отпразнува 50-годишнината, Porsche представи 911 Turbo 50 Years edition по време на Monterey Car Week 2024. В истинската традиция на Turbo, автомобилът комбинира висока производителност с ексклузивни луксозни детайли, някои от които отдават почит на предишни модели 911 Turbo.
Дизайн и уникални детайли
Тези включват уникални графики на каросерията и значки, използването на Turbo-ексклузивния цвят Turbonite като акцентен цвят (за първи път за 911), и сив завършек за задното крило, долната задна част, основата на страничните огледала и решетките на въздухозаборниците. LED светлините вратите проектират изображение на икона на турбокомпресор на земята при отваряне.
Интериор и оборудване
Детайлите в кабината включват центрове на седалките и вътрешни панели на вратите, облицовани в класическия модел MacKenzie tartan на Porsche, комбинирани с акценти в цвят Turbonite, осветени надписи "turbo 50" на праговете на вратите и същите надписи на други места. А-колоните, сенниците и таванът са облицовани с перфориран синтетичен велур, наречен Race-Tex.
Опции и производителност
Някои от наличните опции за 911 Turbo са включени като стандарт тук. Те включват спортна изпускателна система с черни накрайници, черни спирачни супорти, окачване с активни амортисьори и 0.4 инча по-ниска височина на возене, система за повдигане на предната ос и тонирани матрични LED фарове.
911 Turbo 50 Years е базиран на 2025 911 Turbo S, който не е претърпял актуализации като някои от другите модели в гамата 2025 911. Неговият задвижващ механизъм е 3.7-литров плосък 6-цилиндров двигател с двойно турбо, който доставя 640 к.с. към всички четири колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. С тегло от само 3,649 паунда, двигателят ускорява колата от 0-60 mph за 2.6 секунди и развива максимална скорост от около 205 mph.
Производство и цена
Планирани са само 1,974 екземпляра за световния пазар, като първите бройки трябва да достигнат до дилърите в САЩ в края на 2024 година. Цената за САЩ започва от $263,095, включително такса за дестинация от $1,995. Производителят не е разкрил колко екземпляри са предназначени за този пазар.
Макар че 911 Turbo дебютира през 1974 година и започна производство през следващата година, концептът 911 RSR Turbo беше представен за първи път през 1973 на автошоуто във Франкфурт. Най-малко един човек получи 911 Turbo през 1973 година. Сребърен предсерийен екземпляр беше доставен на Луиз Пиех, дъщеря на основателя на Porsche, Фердинанд Порше, за 70-ия й рожден ден. Тази кола днес се намира в музея на Porsche в Щутгарт, Германия.