Сменяме по-лесно жената, отколкото колата – поне до пролетта
Ако имате кола за продан – честито! В момента може да й вземете цена, която преди година би била невъзможна. Лошите новини обаче са за всички останали, които търсят да сменят в момента своето возило.
Поне до другата пролет е много по-лесно да смениш жената, отколкото колата, твърдят зевзеците. И добавят сериозни аргументи в каква задънена улица са кандидатите за съвсем нова или по-запазена кола. Заможните българи, които са готови да си вземат возило от магазина, трябва да чакат от пет до 11 месеца. Причината е, че автомобилната индустрия още не успява да се възстанови от прекъснатите вериги на производство и доставки по време на ковид пандемията. Сроковете за фабрично нови возила обаче са голям проблем предимно за страните от Западна Европа, докато у нас драмата е с колите втора ръка, на които разчитат повечето българи.
Според данните на КАТ за 2021 година малко под 10% от всички регистрирани през годината автомобили в България са били чисто нови или на възраст до 12 месеца. На практика това означава, че нашенецът продължава да кара стари коли. Повод за оптимизъм има все пак, защото продължава да пада делът на МПС-тата над 15-годишна възраст за сметка на увеличаващия се процент возила между 3 и 7 години. След като 9 от всеки 10 автомобила, купени в страната, са втора ръка, то логично те трябва да бъдат внесени, защото първичният пазар у нас с дял под 10 на сто няма как да покрие търсенето.
Според данните на Асоциацията на вносителите на автомобили втора ръка
над 91% от вторичния пазар на возила у нас се формира от внос
от страни от Евросъюза. Най-често по родните пътища продължават живота си коли от...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg