Следващото поколение Hyundai Elantra N идва без електрификация

По-голям 2,5-литров турбомотор и запазен бензинов характер обещават автентично спортно изживяване
Hyundai подготвя ново поколение на седана Elantra, а спортната версия N изглежда сигурна. Очаква се семейният модел да приеме 2,5-литров турбомотор без хибридна намеса. Маркетинговите планове сочат запазване на чисто бензиново задвижване за американския пазар.
Шефът на звеното за високите мощности, Манфред Харер, потвърди пред австралийски медии бъдещата стратегия. Според него САЩ ще „получат традиционни автомобили с ДВГ също“.
Бившият технически съветник Алберт Бирман още през 2023 г. се увери, че по-големият двигател пасва в шасито. Става дума за 2,5-литров четирицилиндров турбомотор, способен на 300 к.с.Това е леко над сегашните 276 к.с. от 2,0-литровия агрегат.
Новата Elantra N ще намали разликата с 315-конната Honda Civic Type R и 328-конния VW Golf R. Очаква се тя да остане по-достъпна от споменатите конкуренти и равностойна на Toyota GR Corolla.
Харер посочи, че i20 и i30 вече се разработват с бъдещи бензинови и хибридни силови линии. Спортните деривати N остават част от стратегията за удовлетворяване на феновете.
„N ще служи на нашите клиенти, на нашата фен база.“ — Манфред Харер.
Днешната Elantra N струва 35 595 долара. По-големият двигател вероятно ще покачи цената към границата от 40 000 долара. Така моделът може да остане едно от последните достъпни спортни предложения без електрификация.
Hyundai планира следващата Elantra N да запази аналоговия дух и да предложи повече мощ по позната рецепта. Официалната премиера се очаква скоро, като разработката вече е в ход.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
