Skoda Octavia върви на газ, бензин, дизел и ток
Четвъртата генерация на Skoda Octavia беше избрана за новия автомобил на България за 2021 година в традиционния конкурс на Пресавтоклуб България. Моделът, който се позиционира между Scala и Superb, се справи с конкуренцията на над 50 автомобила в различни автомобилни класове (видео представяне на претендентите вижте тук).
Една от причините за успеха на Octavia e и огромният избор от двигатели, работещи както на бензин и дизел, така и на метан, и пропан-бутан. Не липсват и хибридни версии - меки и плъг-ин.
Цялата гама от варианти за алтернативни задвижвания беше демонстрирана в организиран от вносителя “Еуратек” тест от София до пловдивското село Устина и обратно.
Мек хибрид, що е то?
За начало тествах версията на Octavia 1.5 TSI mHEV. Зад това съкращение се крие мек хибид, разчитащ на четирицилиндров бензинов двигател с работен обем 1498 кубика, мощност 150 конски сили и максимален въртящ момент 250 Нм.
Той се подпомага при потегляне и при нужда от по-бързо ускорение от електромотор с мощност до 16 конски сили. Скоростната кутия е седемстепенен автоматик DSG, при който за първи път в Skoda управлението е с електрически импулси, без механична връзка между скоростния лост и самата кутия (технологията е позната като Shift by wire и първо е въведена в бойните самолети).
Така екипирана Octavia e много приятен за каране и пъргав автомобил. Ускорението до 100 км/ч отнема 8.5 секунди, а средният разход на гориво е 4.9 л/100 км. по книжка, а в рамките на теста беше 6.6 на сто.
Реално ускорението е една идея по-бавно от това на версията на колата само с 1.5-литровия бензинов мотор - заради по-високото тегло и използването на автоматик, докато нехибридната версия е само с ръчна скоростна кутия, но консумацията е намалена със 700 милилитра. В това си изпълнение Skoda Octavia e с цена 47 980 лева с ДДС във второто ниво на оборудване, което е с точно 5000 лв повече от същия автомобил, но само с бензинов двигател и ръчна скоростна кутия.
Octavia като интелигентен автомобил
На връщане към София успявам да взема най-желаният автомобил по време на теста - плъг-ин версията на Octavia iV (съкращение от Intelligent vehicle, или интелигентен автомобил). Това изпълнение използва 1.4-литров турбо двигател със 150 конски сили и електромотор със 116 конски сили.
Общата системна мощност е 245 конски сили, а пикът на въртящия момент 400 Нм. Скоростната кутия и тук е автоматична, но не с два, както стандартните DSG трансмисии, а с три съединителя.Предаването е предно, а ускорението до 100 км/ч отнема 7.3 секунди. На ток Octavia iV може да се движи в продължение на до 60 километра, с максимална скорост до 140 км/ч.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com/