известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Системата Kejashi предлага изцяло нов начин за завиване на мотоциклет

Екип MyVe
Екип MyVe
04:00 | 16.08.2025
Време за четене: 02:55 мин.
Системата Kejashi предлага изцяло нов начин за завиване на мотоциклет

Независимо предно колело и активно крило намаляват наклона и повишават сцеплението във всеки завой

Австралийският конструктор Kent James Shillitoe представи Kejashi – революционна концепция за управление на мотоциклет. Системата отделя предното колело от основната рама и използва активно крило за постоянна притискаща сила. Новата идея обещава по-малък наклон и по-добро сцепление във всеки завой.

Защо мотоциклетите губят сцепление

Мотоциклетите имат два контакта с пътя, затова естествено разполагат с по-малко сцепление от автомобилите. При завиване водачите се накланят, но геометрията и аеродинамиката пак ограничават възможностите. Когато машината се наклони, възможните аероповърхности се разположат под ъгъл и намаляват полезната сила. Тук влиза Kejashi.

Конструкцията използва офсетна trailing-управляваща уредба. Предната вилка се движи странично спрямо рамата, когато водачът завива. Това изнася колелото навън, а тежестта на мотор и ездач се прехвърля навътре.

По-малък наклон, по-голямо сцепление

„Да преместват тежестта към вътрешната страна на завоя – това се опитват да направят пилотите от GP с телата си“ — Kent James Shillitoe. „Но придвижването на колелото към външната страна на завоя естествено компенсира тежестта на мотоциклета и водача към вътрешната страна и намалява необходимия ъгъл на наклон..“

Системата намалява необходимия наклон и позволява на гумите да поддържат по-равномерен контакт. По-изправен мотор означава, че окачването работи пълноценно върху неравностите.

Аеродинамично крило с активно управление

Върху модела е монтирано голямо активно крило. Крилото променя позиция спрямо командата за завой и винаги насочва притискаща сила надолу. При ляв завой крилото се мести вдясно; при десен — към обратната страна. Така силата остава над центъра на тежестта независимо от ъгъла.

Shillitoe все още тества прототипа в Южна Австралия. Опитите досега са ограничени, но целта е постоянни подобрения. С допълнително финансиране изобретението може да стигне до пълни пистови изпитания. Там ще стане ясно дали Kejashi е следващият голям скок в мотоциклетната технология.


Изображения: Kent Shillitoe

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: