Ще ви изгори ли бензиновата помпа от каране „на червено“?
Подобна практика води до раждането на митове, сред които историите за горивната помпа играят важна роля. Колко добре обаче работи тя, когато нивото на гориво е ниско и може ли автомобилът да получи повреда, ако внезапно свърши бензинът? Отговорите на тези въпроси дават експертите от AutoMail.
Шофиране с ниско ниво на гориво
Има много разпространено схващане за опасността от движение „на червено“, тоест когато лампата пред шофьора, сигнализираща за малко гориво в резервоара свети. Тогава автомобилът се движи на резерва, който обикновено е между 7 и 10 литра.
Много от шофьорите са си направили сметката и зареждат в резервоара толкова гориво, колкото да им стигне по планирания маршрут. Те не обръщат внимание на предупреждението на таблото, защото са убедени, че ще стигнат без проблеми. Според разпространено мнение обаче подобно движение ще доведе до прегряване на горивната помпа, тъй като тя не е напълно потопена в бензин, а това намалява отделянето на топлина и излага устройството на опасност.
Факт е, че при съвременните леки автомобили бензиновата помпа се намира вътре в резервоара, а гърлото й се спуска до дъното в специална вдлъбнатина, за да събере останалото гориво. На корпуса има пластмасова чаша, в която са монтирани „патрон“ на горивната помпа и сензор за нивото на горивото.
На пръв поглед проблемът с ...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg