Ще останат ли механиците без работа заради електрификацията?
Бъдещето на автомобилна индустрия се очертава да е електрическо – Европа забранява колите с ДВГ от 2035 година, а президента Джо Байдън иска две трети от всички нови автомобили в САЩ да са електрически превозни средства (EV) до 2032 г. Тази еволюция няма да засегне само шофьорите, но и механиците, които ремонтират следващото поколение автомобили.
По-малко части за ремонт на EV означава по-малко поддръжка
„Електрическите превозни средства ще изгонят от глад много хора от тази индустрия“, прогнозира Сам Чичинели, бивш автомобилен техник и синдикален представител на Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници. До голяма степен това е така, защото електромобилите обикновено се нуждаят от много по-малко ремонт. Според направени анализи собствениците на традиционните превозни средства дават средно по $949 на година за поддръжка, докато електрическите превозни средства струват $330 по-малко.
Има по-малко части за ремонт на EV. Автомобил с двигател с вътрешно горене се състои от 33 000 движещи се части, но EV има само 13 000. Електромобилите нямат масло за смяна или маслени филтри за смяна. И няма охладителни системи, които да предпазят двигателя от прегряване, тъй като няма двигател. Спирачките на EV все още трябва да се сменят, но не толкова често, колкото традиционните автомобили.
Какво се случва с работните места за автомонтьори?
В краткосрочен план...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg