известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Ще има ли лимит за скоростта по германските аутобани?

Екип MyVe
Екип MyVe
09:49 | 25.08.2021
Време за четене: 03:37 мин.
Ще има ли лимит за скоростта по германските аутобани?

Отново в Германия предстоят избори и отново темата за скоростта по германските автомагистрали излиза на дневен ред. Кои са плюсовете и минусите на евентуално решение за ограничаване на скоростта до 130 км/ч ни разказват от "Дойче Веле"*:

Както се вижда ясно от предизборните платформи, всяка партия в Германия има какво да каже по темата за скоростта по автомагистралите. Консерваторите, „Алтернатива за Германия“ и либералите са твърдо против въвеждането на ограничение, социалдемократите, Зелените и Лявата партия принципно са „за“. Но с какви аргументи?

За опазване на климата

Мисълта за околната среда е сред водещите аргументи – тъй като по-бавното каране намалява не само разхода на гориво, но и изпусканите емисии въглероден двуокис. Да, но пък те не са чак толкова по-малко, подчертават противниците на ограниченията на скоростта. По преценка на Федералната служба за околна среда, въвеждането на лимит от 130 км/час по аутобаните ще позволи да се спестят 1,9 милиона тона въглероден двуокис – 1,9 от общо 146 милиона тона през миналата година в целия транспортен сектор.

Дори количеството да не е толкова голямо, че да разреши кризата с климата, от ограниченията на скоростта има смисъл, казва Мириам Дрос от Федералната служба за околна среда. „Както реши Федералният конституционен съд по отношение на защитата на климата, сега емисиите трябва да се намалят още по-бързо, отколкото се планираше. И въвеждането на лимит би могло да бъде много ефективно, тъй като то дава отражение веднага.“

По-чист въздух и по-малко шум в градовете

Доколко ще повлияе на климата ограничаването на скоростта в градовете от 50 на 30 км/ч засега не е ясно. Много зависи от това колко често би им се налагало на автомобилите да спират и след това пак да тръгват, обяснява Дрос. Ефектът за повишаване на чистотата на въздуха обаче е несъмнен – Дрос се позовава на измервания в Берлин, правени за период от три години, от които се установява, че концентрацията на фини прахови частици във въздуха е намаляла с една пета, а концентрацията на азотен диоксид – с една трета.

Освен това в градовете става по-малко шумно. Въвеждането на ограничение от 30 км/час води до намаляване на нивото на шума с три децибела, посочва още Дрос. „Това отговаря на представата, че по улицата преминават само половината коли от обичайното.“ Разговорите могат отново да се водят без повишаване на тона, а от това има и социален ефект: тъй като хората с по-ниски доходи по-често живеят на особено оживени улици и страдат от шума.

По-малко шум и по-малко емисии въглероден двуокис – това ще се постигне най-късно с увеличаването на броя на електромобилите в Германия, казва кандидат-канцлерът на консерваторите Армин Лашет. Според него дебатите са „безсмислени“.

Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://auto.offnews.bg/

Споделете статията в: