Шофьорите на по-стари автомобили в САЩ спряха да ги обслужват
Сервизни и магазинни центрове "стискат зъби" заради отказ от поддръжка на по-стари автомобили
Американските потребители, изправени пред инфлацията, високи лихвени проценти и други икономически натиски, купуват по-малко нови автомобили. Това е лоша новина за производителите и дилърите, но изненадващо е, че това не е добра новина за бизнеса с резервни части и ремонтни центрове.
Средната възраст на автомобили на пътя
Разследване на Wall Street Journal разкрива, че средната възраст на леките автомобили в САЩ днес е 13.6 години, за разлика от 8.4 години преди три десетилетия. Докато новите автомобили изискват по-малко обслужване, по-старите нуждаят се от повече работа, за да останат на пътя.
По-ниски разходи за поддръжка
Компании, като Valvoline и Monro, индикират, че американските собственици отлагат извършването на ремонтни дейности по своите автомобили. Причината е липсата на разполагаем доход. Собствениците избират по-евтини варианти за ремонт или пропускат поддръжката изцяло.
Влияние върху акциите
По данни на WSJ, акцията на Valvoline падна с 9% след предупреждението за слаб резултат през 2024 г. Други компании, както Genuine Parts и Monro, също отчитат значителни загуби в стойността на акциите си.
Перспективи за бъдещето
Въпреки тревожната ситуация, изпълнителният директор на AutoZone, Филип Данили, заяви, че клиентите винаги отлагат ремонти в тежки икономически времена, но не за дълго.
„Когато се премине през цикъла, те започват да ремонтират автомобилите си, защото осъзнават, че малка инвестиция днес предотвратява голям ремонт в бъдещето.“ — Филип Данили.
Той вярва, че клиентите ще разберат важността на малка инвестиция днес, за да предотвратят големи ремонти в бъдеще.