Шофьорите на Ferrari впечатлени от новия хиперкар F80
Ferrari F80 преди дебюта
Когато си шофьор на отбора за Формула 1 на Ferrari, е част от длъжностната характеристика да изразяваш положителни впечатления за пътническите автомобили на марката. Карлос Сайнц и Шарл Льоклер бяха поканени от ръководството на Маранело да изпробват новия флагман на компанията, за да заснемат промоционален филм. Видеото вероятно е заснето преди официалния дебют на модела F80, тъй като хиперкарът все още е с камуфлаж.
Изпитание на пистата Фиорано
На пистата на Ferrari, Фиорано в Италия, клипът показва как двамата пилоти се наслаждават на мощността от 1184 конски сили, предоставени от електрифицирания V-6 двигател. От всички похвали, които двамата споделят за наследника на LaFerrari, последното изявление на Льоклер събуди най-голям интерес: „Това е най-уравновесеното Ferrari, което някога съм карал.” Това може да се тълкува по два начина.
Железни любители твърдят, че това е или най-балансираният автомобил на Ferrari, одобрен за улицата, или най-добрият от всички, което означава, че е по-балансиран от болида в Формула 1, който 27-годишният монегаск пилотира професионално. Логиката ни кара да предположим, че Льоклер говори за автомобили с регистрационни табели, но оставянето на място за интерпретация в официален промо клип не е идеално. Това важи особено, като се имат предвид дългогодишните трудности на отбора на Ferrari в F1, въпреки че 2024 г. е по-добра от предишни сезони.
Проект за едноместен модел
Първоначално Ferrari планираше F80 да бъде строго едноместен автомобил, което би показало само шофьора във видеото. Идеята беше да се даде на италианския хиперкар по-тясна кабина, като се премахне седалката за пътника. Това не би било първият случай на едноместен автомобил от Ferrari, тъй като Monza SP1 също е проектиран така. Трекът 499P Modificata също е предназначен само за един човек.
Продажби и бъдещи планове
Ferrari нямаше нужда да заснема това видео с участието на Сайнц и Льоклер, за да продаде повече автомобили. F80 вече е изчерпан, въпреки цената си от 3.6 милиона евро и това, че използва само V-6 двигател, който според компанията надминава стария V-12. Производството ще започне чак в края на 2025 г., и само 799 екземпляра ще бъдат сглобени. Въпреки че не е потвърдено, евентуално може да има кабриолет и екстремен вариант XX.
„Това е най-уравновесеното Ferrari, което някога съм карал.” — Шарл Льоклер
Заключение
Филмът с участието на Сайнц и Льоклер предлага вълнуващ изглед върху бъдещето на Ferrari и обещава да запази марката на челно място в светоизвестната автомобилна индустрия. С подобрения и нови технологии, Ferrari продължава да развива визията си за съвършено шофиране.