Шофираш SUV? Ето защо плащаш по-високи такси за паркиране
Германска екоорганизация иска по-високи такси за паркиране на SUV
Германската екологична организация Deutsche Umwelthilfe (DUH) се бори за налагането на по-високи такси за паркиране и ограничения за паркирането на SUV. През юни 2024 г. заявления за това вече са подадени в 150 града, а впоследствие организацията получава още хиляди запитвания от други градове. По неофициална информация над 21 000 души вече са поискали от DUH да подаде заявления за утежнен режим на паркиране в техните градове. Чрез своите приложения екоорганизацията иска да насърчи местните власти да предприемат по-строги действия срещу тежките и високи модели.
Колко ще струва паркирането на SUV?
След хилядите писма, получени от DUH, официални заявления за вдигане на таксите за паркиране и налагане на ограничения за паркиране на SUV-модели са подадени в още 174 града. Така общият брой на подадените заявления се е вдигнал до 324. Усилията на екоактивистите вече се увенчават с успехи – в Аахен и Кобленц вече приеха „увеличение на таксите за разрешителни за паркиране в зависимост от размера на автомобила“, разкриват от DUH.
От Deutsche Umwelthilfe са на мнение, че таксите за паркиране към гражданите трябва да се вдигнат поне до 360 евро годишно, както и да бъде въведена система за тарифиране в зависимост от размера на МПС. Също така германската екоорганизация се стреми към значително по-строги ограничения по отношение на паркирането.
Тройни по-високи цени за паркиране в Париж
Париж е пример за успешното налагане на този модел. В анкета сред тамошните граждани, проведена през февруари 2024 г., болшинството запитани гласува в подкрепа на утрояването на таксите за паркиране на SUV. След налагането на мерките във френската столица DUH организира онлайн анкета, в която германците имаха възможност да изразят подкрепата си за по-високи тарифи за паркиране на „ненужно големите“ SUV. 19 000 души се включиха в кампанията и възлагат на екологична организация да подаде съответните заявления до градовете от тяхно име.
DUH подчертава, че като цяло не разглежда семейните автомобили като вановете за SUV. Но и в това отношение от години се наблюдава тенденция „автомобилите от всеки клас да стават по-големи и по-тежки“, оплакват се от екоорганизацията.