известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Шефът на Mercedes предупреждава, че забраната на ДВГ може да срине европейската автоиндустрия

Екип MyVe
Екип MyVe
12:00 | 20.08.2025
Време за четене: 02:27 мин.
Шефът на Mercedes предупреждава, че забраната на ДВГ може да срине европейската автоиндустрия

Ола Келениус призовава за „технологично неутрален“ подход

Mercedes обяви през 2021 г., че планира да прекрати продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до края на десетилетието, ако пазарните условия позволят. Сега компанията се отказва от тази цел и залага на паралелно развитие на различни технологии.

Предупреждението на Ола Келениус

„Нуждаем се от проверка на реалността. Иначе се движим с пълна скорост към стената. Разбира се, трябва да декарбонизираме, но това трябва да стане технологично неутрално. Не бива да губим от поглед икономиката си.“ — Ола Келениус пред Handelsblatt.

Като президент на ACEA, Келениус твърди, че европейската автомобилна индустрия ще се „срути“, ако Европейският съюз не отмени плановата забрана за нови бензинови и дизелови модели през 2035 г. Той прогнозира, че клиентите ще се втурнат да купуват традиционни автомобили преди крайния срок, което не помага на климата.

Пазарен дял на електромобилите в Европа

През първата половина на годината електромобилите формират 17,5 % от всички продажби в ЕС, Обединеното кралство и EFTA. Plug-in хибридите заемат 8,7 %, а т.нар. традиционни хибриди — 35 %, включително и меки хибриди.

Позицията на Европейската комисия

Брюксел ще преразгледа регламента за CO₂ през следващите месеци, но през март Комисията потвърди ангажимента си за 0 г/км CO₂ при новите автомобили от средата на следващото десетилетие. Институцията заяви, че ще ускори работата по предстоящия преглед на нормата.

Продажбите на Mercedes и рисковете

През първата половина на 2025 г. електромобилите представляват 8,4 % от глобалните доставки на Mercedes, спрямо 9,7 % година по-рано. Дори с включени PHEV модели, електрифицираните автомобили достигат едва 20,1 % от продажбите.

Какво следва

Ако забраната остане, част от експертите очакват компромис, който да позволи plug-in и дори пълни хибриди след 2034 г. Дали ще надделее прагматичният подход, тепърва ще се види, но натискът върху регулаторите се засилва.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: