известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Съвети и трикове за правилно зареждане на автомобилния акумулатор

Екип MyVe
Екип MyVe
14:29 | 29.06.2024
Време за четене: 03:05 мин.
Съвети и трикове за правилно зареждане на автомобилния акумулатор

Акумулаторът е способен да съхранява енергия, но не може сам да я произвежда. Дългите периоди на престой или редките пътувания могат да доведат до разреждане на акумулатора, което може да затрудни стартирането на двигателя.

Проблемът може да се усложни от възрастта на акумулатора, който обикновено функционира най-добре през първите 3-5 години. Дори и да се изтощи, това не е сериозен проблем за шофьорите, които познават основите на автомобилната батерия.

Съществуват два типа акумулатори: обслужваеми и необслужваеми. В съвременните автомобили се използват предимно необслужваеми акумулатори, които могат да издържат до 7 и дори повече години. Например, моят Bosch е на 13 години и все още работи отлично.

За да разберете дали акумулаторът е изтощен, наблюдавайте слабите фарове и осветлението на приборите, както и бавното въртене на стартера. Индикаторът на капака също може да бъде полезен: зелен цвят означава, че всичко е наред, а червен, бял или черен - че акумулаторът изисква зареждане.

По-точна оценка на състоянието може да получите чрез измерване на напрежението с волтметър. Зареденият акумулатор трябва да показва напрежение от 12,6 - 12,7 V. Ако напрежението е под 12,5 V, акумулаторът трябва да се зареди.

Има два основни метода за зареждане на акумулатор: по време на пътуване и с помощта на зарядно устройство. Пътуването е най-предпочитаният метод, тъй като акумулаторът поема от генератора на колата само необходимия ток.

Стационарното зарядно устройство е необходимо за възстановяване на изтощен акумулатор. То прекъсва работата си при 14,4 V и преминава в режим на презареждане с минимален ток. Останалото зареждане до 100% се завършва от генератора по време на пътуване.

При зареждане с помощта на зарядно устройство, можете да използвате методите с постоянен ток или постоянно напрежение. Зареждането с постоянен ток е бързо, но износва акумулатора по-бързо. Зареждането с постоянно напрежение е по-безопасно, но не достига 100% капацитет.

Зареждането на акумулатора изисква сериозно отношение, тъй като вътре има разтвор на сярна киселина, който е опасен. Спазвайте предпазните мерки: носете защитни дрехи, ръкавици и очила, и проверявайте корпуса за пукнатини и течове.

Ако нямате време за зареждане, можете да стартирате двигателя с помощта на акумулатор на друг автомобил или бустер. Бустерът е джобна батерия, която може да достави електрически ток за кратко време, достатъчно за стартиране на двигателя.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: