САЩ планират да забранят китайския софтуер в автомобилите
САЩ планират забрана за китайски софтуер в автономни автомобили
Министерството на търговията на САЩ се готви да наложи забрана за китайски софтуер в автономни и свързани автомобили. Това не е само заради безопасността или емисиите, а заради софтуера, който управлява тези машини. В следващите седмици администрацията на Байдън се очаква да въведе правило, което може да забрани китайския софтуер в автомобили с ниво на автоматизация 3 или по-високо. Според Reuters, това означава ефективно забрана на китайските автономни автомобили дори за тестване по американските пътища.
Фокус върху националната сигурност
Основният акцент тук е върху националната сигурност. Администрацията планира също да блокира автомобили с напреднали китайски безжични комуникационни модули от американските магистрали. Автомобилните производители и техните доставчици ще трябва да докажат, че нито един от техните свързани или автономни софтуери не е разработен от "чуждестранен субект с притеснения", което в прости думи означава Китай.
Реакция от китайското правителство
Китайското правителство не е доволно от тези планове. Говорител от тяхното посолство във Вашингтон подчерта, че електрическите автомобили са глобален бизнес и призова всички да спазват международните търговски правила. Те също така заявиха, че Китай ще защитава своите интереси, ако нещата се влошат.
Срещи с индустриални лидери
Зад кулисите, това се подготвя от известно време. Белият дом и Държавният департамент наскоро проведоха среща с индустриални лидери и съюзници от страни като Германия, Япония и Австралия, за да обсъдят рисковете от свързаните превозни средства. Обсъждането не беше само за предпазване от хакери в системите на автомобилите, а и за възможността тези превозни средства да бъдат използвани за шпиониране на американци или дори за поемане на контрол над автомобила.
Загриженост за националната сигурност
Министърът на транспорта Пийт Бутиджидж е изразил притесненията си, посочвайки, че китайските компании за автономни превозни средства могат да представляват рискове за националната сигурност. Това не е само въпрос на къде отива данните, а и какво тези превозни средства могат да направят с тях. В крайна сметка, това е балансиращ акт. САЩ иска да защити своите национални интереси, но също така трябва да навигира сложностите на глобалната търговия.