известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Революционният автомобил на Карл Бенц

Екип MyVe
Екип MyVe
07:20 | 26.11.2024
Време за четене: 03:00 мин.
Революционният автомобил на Карл Бенц

Първи стъпки и образование на Карл Бенц

Карл Бенц е роден на 25 ноември 1844 г. в Баден. Син на Йохан Георг Бенц, локомотивен машинист, и Жозефин Вайлан, той загубва баща си рано. Жозефин Бенц осигурява образованието му, което включва гимназиално и университетско обучение.

На 16 години Бенц започва обучението си по машинно инженерство в Политехническия колеж в Карлсруе. След завършване на обучението си, той работи в различни фирми, придобивайки разнообразен опит.

Началото на автомобилната революция

През 1871 г. Карл Бенц създава фирма в Манхайм заедно с Август Ритер. След конфликти с партньора си, благодарение на своята годеница Берта Рингер, той успява да изкупи дела му. От 1878 г. Бенц се насочва към разработването на бензинов двигател.

Benz & Cie., създадена през 1883 г., успешно предлага на пазара стационарен двутактов двигател, наречен System Benz. В същото време Бенц разработва лек четиритактов двигател за автомобил.

Прототипът и патентът на автомобила

„Патентната спецификация DRP 37435 може да се счита за акт за раждане на автомобила.“

На 29 януари 1886 г. Карл Бенц представя на безопасната патентен офис автомобил със задвижване от бензинов двигател. Новаторският дизайн съчетава двигателя и автомобила като интегрирана система.

Развитие и отпечатък на Бенц

Поради интерес от Франция, Benz & Cie. предлага на пазара автомобила с успех. Бенц се оттегля от активна работа в началото на 1903 г., ставайки част от надзорния съвет.

През 1906 г. той основава компанията Carl Benz Söhne в Ладенбург, където продължава своята работа.

Готлиб Даймлер и паралелната еволюция

Готлиб Даймлер работи успоредно с Бенц в областта на мобилността. През 1872 г. той става технически директор в Gasmotoren-Fabrik Deutz AG. Там той развива четиритактовия двигател на Николаус Август Ото.

През юни 1882 г. разгорещени спорове с Ото го принуждават да напусне. Той закупува дом в Канщат и създава експериментална работилница с Вилхелм Майбах. Там Даймлер разработва високоскоростен четиритактов двигател за различни приложения.

Карл Бенц и Готлиб Даймлер оставят незабравим отпечатък в историята на автомобилната индустрия, създавайки основите за модерното автомобилостроене.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: